Ga naar inhoud

Draadloos aanmelden op windows 2000 domein


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben werkzaam op een middelbare school als systeembeheerder. Er is pas een nieuwe mediatheek gebouwd, en de directie heeft besloten om daar geen netwerkkabels neer te leggen maar om in die ruimte gebruik te maken van een draadloos netwerk, en dat te koppelen aan het grote netwerk. Dat is allemaal gelukt en werkt goed. Het probleem: Ik wil dat de leerlingen kunnen inloggen onder hun eigen naam. Maar ik krijg pas verbinding met het netwerk nadat ik ben ingelogd. De leerlingen kunnen dus niet de computer opstarten en inloggen. Je krijgt dan steeds de melding dat het domein niet beschikbaar is. Dat klopt ook, want ik heb nog geen verbinding. Als ik dan lokaal inlog, verbinding maak en weer afmeld kan ik gewoon het netwerk gebuiken zonder problemen. Is er misschien een mogelijkheid om automatisch verbinding te maken met de acces point zonder in te loggen? Volledig automatich dus. Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft, want ik heb al van alles geprobeerd en ik ben ten einde raad. alvast bedankt Johan[b:712c5efb11][/b:712c5efb11]
Link naar reactie
In veel gevallen is het zo dat de draadloze netwerkadapter pas wordt gestart na het inloggen. Je moet dan ergens een optie zien te vinden dat deze adapter gestart wordt, voor het inloggen, dus zodra Windows gestart wordt. Ik weet dat dit onder andere bij de Acer tablet PC's zo is. Hier moet ik eerst deze optie wijzigen, zodat het draadloos netwerk al verbonden is voordat ik ga inloggen.
Link naar reactie
Het is ook mogelijk, we hebben ca. 2 jaar geleden een schoolgebouw voorzien van een NT4 server en 8 win98se pc's met een draadloos 3Com kaartje erin. Die logden zonder problemen op het domein in. Kan me niet voorstellen dat we daar iets voor ingesteld hebben.Alleen de drivers voor de kaart geïnstalleerd en klaar. Zou het verder echt niet weten :-?
Link naar reactie
je zou eventueel kunnen kijken op de site van onze "geliefde" microsoft *proest* daar zou het probleem ook in voor moeten komen en anders ja googlen google vind alles waar bevind de school zich, in welke provincie/stad? als het niet te ver is kan ik wel eens een keer langs komen als het nodig is, misschien wordt ik er wel wijzer van aangezien ik geen draadloos netwerk heb en degene die dat wel hebben kunnen wel gewoon inloggen -zoals men weer eens ziet, draadloos is ook niet alles - kabels rulleren nog altijd :D tot er een hond inbijt of je het doorknipt
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 1 jaar later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...