Ga naar inhoud

router probleem of iets anders?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Op dit moment werken we met twee computers, mbv een router op het internet, dmv een kabelverbinding (quicknet)Nu heb ik een derde computer erbij, met netwerkkaart en ook verbonden met de router (e-tech dsl/cable, passen er vier in), maar als ik nu wil internetten op die computer kan dat dus niet. Hij geeft steeds aan dat er geen verbinding is, terwijl de router knippert en het lampje bij de netwerkkaart. De configuratie zou goed moeten staan, maar bij de ip configuratie staat geen dhcp nummer. Bij de andere computers wel. Weet iemand wat het zou kunnen zijn. (het ip adres staat ook al op automatich) Heb ook het ip adres van de router geprobeerd en router gereset. Vrijgeven en vernieuwen wil hij niet doen omdat de dhcp server niet beschikbaar is Wat zou het kunnen zijn??
Link naar reactie
als je dhcp server van de router uitzet (via de setuppagina van je router) moet je wel op alle pc`s de juiste instellingen instellen( ip-adres, subnet, gateway en dns) probeer de instellingen over te nemen van je xp machine (gaat het makkelijkst) neem deze instellingen over naar vaste waarden. als dit werkt verhoog je voor de andere pc`s het ip-adres met telkens 1, de andere instellingen blijven hetzelfde.je xp machine hoeft niet opnieuw op te starten de win98 machines wel. ik heb overgens zelf kabel en een edimax router(voorheen een repotec maar was defect) bij beide routers ging dit goed. groetjes erwin
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...