Ga naar inhoud

ADSL/kabel aansluiting


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb in een werkkamer 1 UTP kabel aansluiting die ik op dit moment gebruik voor een analoge telefoonaansluiting (via een kleine thuiscentrale). Nu wil ik ASDL of kabelinternet gaan gebruiken. Helaas is het niet mogelijk om een tweede (UTP) kabel naar de kamer te trekken. Naast internettoegang wil ik ook gebruik kunnen blijven maken van de analoge telefoonaansluiting over dezelfde UTP kabel om te kunnen bellen/faxen. Kan ik de UTP kabel splitsen in een telefoon en data gedeelte? Kan ik het de splitter in de werkkamer plaatsen en daar het modem en het faxmodem op aansluiten? Zijn er andere alternatieven?
Link naar reactie
Je hebt volgens mij niet alleen een probleem in je werkkamer, maar ook op de plek waar je kabel/ADSL binnenkomt. Er is hoe dan ook een verbinding noodzakelijk tussen je kabel/ADSLmodem en je computer. Dus die ene kabel moet op een plaats aansluiten op je telefoonverbinding én je kabel/ADSL, en in je werkkamer weer gesplitst worden naar je computer en je telefoon/fax. Volgens mij kan dat niet. Als je echt geen tweede kabel kunt trekken (vreemd, want er ligt er toch al één?), dan ben je aangewezen op draadloze oplossingen.
Link naar reactie
Ik dacht aan de volgende lay-out:- De binnenkomende analoge telefoonlijn dmv een splitter verdelen naar de huiscentrale en direct naar de aansluiting in de werkkamer (ik begrijp dat je geen ADSL modem achter een huiscentrale kunt plaatsen). In de werkkamer een splitter aanbrengen voor 1. aansluiting van het ADSL modem 2. aansluiting faxmodem. Zou dit kunnen werken?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...