Ga naar inhoud

SMC router en analoog kabel modem


anoniem

Aanbevolen berichten

Met een SMC Barricade 7004 ABR router probeer ik een Casema wit serieel DEMOS modem aan de praat te krijgen, wat niet lukt. Gek misschien om dit te willen, maar een snellere verbinding heb ik nog niet. Deze router heeft een seriele poort voor backupdoeleinden maar ook de mogelijkheid het modem als enige verbinding aan te spreken. In het configuratiescherm van de router moet de gebruikelijke gegevens voor de internet verbinding worden ingevoerd en een init string van het modem. Nu het probleem: ook al voer je een standaard 28k8 string in, die in Windows 98 (mogelijk) gebruikt wordt, de router kan geen verbinding maken. Hij blijft hangen op NOCARRIER of geeft rare tekens door en maakt toch geen verbinding. Ook vraagt hij om een "second set of phone number". In Windows 98 SE moet je het modem installeren als een standaard 28k8 modem met baudrate 115200, De initstring die ik oa geprobeerd heb is: "ATDT4". Lijkt me dat met een aangepaste initstring het toch moet lukken. Heeft iemand een oplossing?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...