Ga naar inhoud

Netware en bestandsdeling


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een Windows 98 PC met daarop bestand- en printerdeling Netware-netwerken geinstalleerd. Er wordt aangemeld op een server waar ik geen beheer over heb. Er worden vanaf die server een paar dingen gedeeld. Op mijn computer is aangegeven dat er bestanden en printers van mijn computer gedeeld moeten worden. Maar hoe krijg ik het voor elkaar om mijn printer te delen met andere computers op het netwerk? Ik kan niets van Microsoft netwerken installeren, dit omdat het Netware gebeuren al is geinstalleerd. Als ik bijvoorbeeld een map of printer rechts klik krijg ik niets te zien over sharing. Het moet werken buiten de Netware server om. Weet iemand iets???? Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
Ik heb het beheer over een klein novell (netware 5.1) netwerkje met 5 werkplekken en een printerserver. Hierin laat ik de werkstations gewoon bestanden en printers delen (met name usb printers geven nog een probleem in novell) binnen het microsoft netwerk. Dit kan gewoon naast de novell netwerk client worden geinstalleerd. Dit geeft geen problemen bij ons. Het microsoft netwerk gebruikt het Netbeui protecol, en Novell IPX (op ons netwerk, dit kan ook tcp/ip zijn).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...