Ga naar inhoud

ADSL werkt, met router niet...


anoniem

Aanbevolen berichten

Ja sorry het is al eerder gepost, maar daar kreeg ik geen hoogte van! Dit is wat ik heb qua instellingen: Router heeft een ip. adres 192.168.2.1, deze stel ik bij andere 2 pc in als gateway en geef de pc's een eigen ip. Bij DNS doe ik helemaal niets, (heb daarover geen info van ISP) De router geeft in zijn instellingen aan dat hij een verbinding heeft, maar ik kom er dus niet op. De instellingen die ik heb gebruikt heb ik gevonden op de site van sweex (instellingen voor mxstream). Dat is de ip van de modem, normale subnetmask (255.255.255.0) en een PPTP gateway 10.0.0.150. Nu dacht ik dat het zou werken als ik bij explorer onder tabblad verbindingen bij LAN instellingen aanvink automatisch config. script gebruiken en dan adres van router invul, Maar helaas. Wie heeft een duidelijk antwoord voor me?!! In ieder geval bedankt, Excidium
Link naar reactie
[quote:31cf1995b3="ExcidiuM"] Router heeft een ip. adres 192.168.2.1, deze stel ik bij andere 2 pc in als gateway en geef de pc's een eigen ip. Bij DNS doe ik helemaal niets, (heb daarover geen info van ISP) [/quote:31cf1995b3] Je router heeft een ingbouwde DHCP server, gebruik die ! Alle aangesloten PC's op DHCP zetten dus geen IP gateway ed invullen dit verzorgt de router.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...