Ga naar inhoud

Verbinding tussen me-pc en xp-prof via cros werkt zeer traag


anoniem

Aanbevolen berichten

:( Ik heb een pc met windows ME via een crosskabel gekoppeld met een pc met een windows xp-prof pc. na installatie op de xp pc van het netbeui protecol werkt de verbinding. kan de schijven en printers delen. alleen het werkt alleen zeer traag. alleen het benaderen van de printer kan zo 2 minuten duren. met behulp van de netwerkmonitor in xp, zie je ook bijna geen enkele netwerk activiteiten, en de beide computers hebben het anders ook niet druk met overige taken. valt er aan deze verbinding nog wat te veranderen, om de snelheid wat te verbeteren. Wanneer je nu bijvoorbeeld een tekstverwerker opstart duurt het eerst ongeveer 2 min. soms nog langer om de printer te vinden voordat hij het programma gaat uitvoeren.
Link naar reactie
[quote:53ddd872d9]de xp-prof pc is een laptop, wanneer je het tcp/ip protecol gebruikt geeft dat dan geen conflict wanner je op een andere plaats weer gebruik wilt makten van een adsl ethernet modem??[/quote:53ddd872d9] Nee, kan geen kwaad. Een protocol zoals TCP/IP en NetBEUI is een soort taal die wordt gebruikt voor communicatie tussen programma's. Computers kunnen alleen met elkaar communiceren als ze dezelfde taal gebruiken. Omdat TCP/IP het meest gebruikte protocol is, zal de toepassing waarbij je aansluit op bedoeld adsl modem dat ook wel ondersteunen. Zo niet, geen nood, dan installeer je NetBEUI even opnieuw. Gewoon even proberen. Je maakt er niets kapot mee. Suc6!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...