Ga naar inhoud

Netwerk tussen PC en notebook werkt niet.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wilde een netwerk maken tussen mijn PC en notebook. Dus ik heb deze twee direct met elkaar verbonden via een crosskabel. De lampjes op de netwerkkaarten branden allebei. Dus de kaarten en de kabel moeten goed zijn. Maar ze zien echter elkaar niet. Ik kan ook niet pingen. Ik heb de wizard netwerk instellen ook al doorlopen. Niets helpt. Ik vind dit heel vreemd. Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn? Nu is het zo dat ik nog een andere netwerkkaart heb in mijn PC die verbonden is met een router in een andere kamer, maar ik vond het zonde om een tweede kabel te leggen alleen voor die notebook, dus wilde ik hem met mijn pc verbinden. Ik heb niet gekozen voor een hub omdat ik daar toch altijd gelazer me krijg. Zou het probleem iets te maken kunnen hebben door deze tweede kaart in de PC? Ik hoop op spoedig antwoord.
Link naar reactie
[quote:b18a8e8e97="praatpaal"]Ik heb overigens wel eens een netwerk ingesteld tussen twee XP PC's en dat ging vlekkeloos. [/quote:b18a8e8e97]Ik vind het ook een beetje raar antwoord van thijs1981, hoor. Tuurlijk kan het in XP, daar heb je geen extra software voor nodig. Ik heb trouwens bijna hetzelfde probleem, alleen kan ik wél pingen. De client krijgt echter nog geen internetverbinding. In de ComputerTotaal van deze maand staat een verhaaltje over de (instellingen van) netwerken, misschien helpt dat. (mij niet :-( )
Link naar reactie
[quote:21853667a5="praatpaal"]Ik zal eens in de Computer Totaal kijken. Wat ik het merkwaardigst vind is het feit dat ik niet eens kan pingen, als ik dat wel zou kunnen dan zou de rest ook wel niet zo'n probleem zijn. Vind dit erg frustrerend. :evil:[/quote:21853667a5]Ik trek trouwens alles weer in: mijn netwerkje is prima, maar ik heb zitten klooien met GroupServices waardoor Internetdelen nu niet werkt. Maar goed, zo'n XP-wizard is mooi, maar onder de motorkap kijken, wordt al een stuk lastiger. Je moet dan handmatig gaan configureren. Al een zoekactie gepleegd op de forums hier? Je vraag is niet bepaald ongebruikelijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...