Ga naar inhoud

windows 2000 installatie


anoniem

Aanbevolen berichten

Misschien 'n rare vraag, maar ik moet ergens beginnen. Mij is gevraagd om voor 'n vof 'n netwerk te installeren (10pc's). Ik wil dit doen met de windows 2000 server software. Ik heb nog nooit met w2000 gewerkt. Is dit moeilijk? of valt het wel mee. Thuis heb ik wel 'n netwerkje, 3 pc's (w98) maar dat is toch anders. alvast bedankt voor het antwoord. [ Dit Bericht is bewerkt door: hny op 2002-02-04 22:18 ]
Link naar reactie
[quote:8785789b3f] Op 05-02-2002 1:00, schreef TwwT_Unexplained: Als je het nog nooit hebt gedaan, en een werkende installatie met netwerk wil opleveren, is het inderdaad vrij lastig. [/quote:8785789b3f] Helemaal mee eens. Eigenlijk moet je vooraf ook op een rijtje wat je met de systemen wilt gaan doen. Ook het beveiligingsaspect telt mee. Wil je veel toestaan of weinig. Als je de Win2000 gaat installeren, dan zul je een boel vragen zien, en waarschijnlijk /denken: waar heeft dat programma het over. Zo verging het mij tenminste. Als je dit klusje in een dag denkt te klaren, denk ik dat een zeer optimistische schatting gaat worden. Normaliter wordt de server PC bijvoorbeeld ingesteld als domein server. Of die PC meer server taken gaat uitvoeren, ligt aan je wensen lijstje die ik niet ken. Tja, dan de boel configureren. Overigens, ga ik er wel van uit dat je de clients ook voorziet van Win2000. Dit is geen must, maar lijkt me wel verstandig.
Link naar reactie
Jee, ik heb het al toegezegd, nu krijg ik de bibbers. Lijkt me inderdaad wel 'n goed idee om thuis wat te experimenteren en 'n boek te kopen. Nu hebben ze 'n bestaand netwerk met een Windows nt server en W98 werkstations. Verder ken ik dit netwerk niet. Gaat dat niet goed deze W98 werkstations op een W2000 server? Misschien dat iemand die dit leest me wel mee wil helpen. (Ik doe dit niet helemaal voor nop, dat geld voor jou ook uiteraard)
Link naar reactie
Waar woon je? Ik zou inderdaad je windows 2000 server als domain controller laten functioneren. Dan laat je de clients (zowel 98, als 95, maar liever 2000) inloggen op de domain controller. Vanuit je server taken kun je vervolgens een proxy server draaien (of een router zoals winroute) om je internet te delen. Je kan printers delen, zodat elk kantoor met 1 standaard printer verder kan. Vervolgens hang je een dikke dure kleuren laserprinter op de server en deel je die.
Link naar reactie
In dat geval ligt het een tikkeltje anders. In principe kun je migreren van Windows NT4 naar Windows 2000 (NT 5). Kan dacht ik, zolang de taalversie maar dezelfde is. Zal het minste werk opleveren. Omdat de clients PC al bestaan, zou ik die gewoon zo laten. Maak het niet moeilijker dan nodig is. Maar probeer eerst een PC te configureren, dan weet je wat je te wachten staat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...