Ga naar inhoud

Setup draadloos thuisnetwerk op zetten voor o.a. HD-video streamen ?


SteefEl

Aanbevolen berichten

Doel: Draadloos thuisnetwerk op zetten voor o.a. HD-video streamen Wat ik voor elkaar zou willen krijgen is het volgende: 1. Een opslagpunt voor HD-films, series, muziek en foto’s. 2. Draadloos spelen van de HD-films en series op een (eventuele nieuwe) TV in de woonkamer. 3. Muziek in woonkamer/tuin beschikbaar maken. 4. Indien mogelijk de HD-films en series ook via tablet of laptop en TV in de slaapkamer draadloos afspelen. Momenteel hebben wij thuis nog geen thuisnetwerk opgezet. Dus de opbouw begint vanaf nul. Mijn technische kennis is ook niet dermate dat ik zelf heel veel kan sleutelen of configureren. Dus een Plug-and-play optie zou de voorkeur genieten. Wat ik zeker dien aan te schaffen: 1. NAS of soortgelijk opslagpunt 2. Mediaspeler 3. Draadloze boxen Wat ik misschien dien aan te schaffen: 1. TV 2. Nieuwe modem/router Dit alles wil ik draadloos opzetten. Maar ik heb mijn vraagtekens of dit mogelijk is voor de huidige HD-films en toekomstige 4K films? Wat voor setup zouden jullie aanraden? Het budget voor dit alles is rond de EUR1000.
Link naar reactie
Ik ga je niet bij de hand nemen maar ik kan je wel een stevige hint geven. Omdat je HD wilt gaan streamen door je hele huis kan ik je aanraden om je router de juiste plek te geven. Dus bijvoorbeeld halverwege de trap aan de muur. Ziet er niet prettig uit maar zo ontstaat wel de beste ontvangst van de wifi. Het is dat je zelf toegeeft niet al te veel technische kennis te hebben anders had ik je echt een Raspberry pi aangeraden. Waarschijnlijk scheelt je dat een hele nieuwe tv. Schaf een behoorlijk router aan met usb-poort(en). Scheelt je weer een NAS. Je koppelt trouwens de router gewoon achter je modem, hoor.
Link naar reactie
Voor HD streamen is verassend genoeg niet eens zoveel bandbreedte nodig ( door de effectieve compressie van de data, blu-ray doet max. ca. 40 Mb/s voor full hd, rips zijn zuiniger meestal), maar wel belangrijk is een constante doorvoer. En dat is bij draadloos een punt: netwerken is zowiezo niet zo stabiel qua snelheid en Wi-Fi moet je echt testen om te zien of het probleemloos voldoet: koop niet het eerste het beste en vermijdt de omstandigheden die storingen/slechte prestatie kunnen veroorzaken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...