Ga naar inhoud

xbox/ps2 vraagjes


Aanbevolen berichten

Ik moet ook aan de console, want ik wil toch een dvd speler hebben, en waarom dan niet in de vorm van een speeldoos of speelstation? Moet je per ce een afstandbediening hebben om op een xbox dvd's af te spelen of kan het ook via de controller? En speelt een xbox ook gebrande dvd's af en is die regio vrij? Xbox is nu bij de mediamarkt voor 209 euro met halo en midtown madness en 2e controller en live abbo voor een jaar. Maar ik kan ook van iemand ps2 kopen met mem card, 1 controler en 12 spellen voor 200 euro. En deze is omgebouwd. Bij de Xbox moet dat nog gebeuren, maar de xbox heeft wel weer een 8 gb hdd. xbox heeft weer betere graphics, en beetje vreemde controllers, maar ps2 de betere spellen en oud . Moeilijke keus. En wat speelt lekkerder, gta vc op ps2 of xbox. Alleen voor gta4 zou ik de playstation 2 eigenlijk alleen al moeten kopen, of wordt deze voor de playstation "3" (PSX is zo verwarrend). multiplayeren lijkt me ook wel leuk maar niet zo leuk om 60 euro per jaar te betalen, daartegen over staat dat het online spelen op een ps2 weer op minder niveau staat.
Link naar reactie
ik raad je aan om voor een xbox te gaan de meeste games die op de ps2 zijn zijn er ook op de xbox.... voor 30 euro koop je een chip om je xbox om te bouwen die je er heel snel heb ingezet (heb ik ook gedaan....). voor de xbox heb je de afstandsbediening nodig om dvd's te kijken maar die zit er dacht ik standaard bij.... dat was in iedergeval zo bij een vriend van mij die vorige maand een xbox heeft gekocht....
Link naar reactie
De PS2 heeft anders het grootste aantal spellen. De meeste Xbox-titels die ik gezien heb waren ports van pc-versies of spellen die niet uniek waren voor de Xbox. Voor de Xbox zul je een losse afstandbediening moeten kopen om de dvd-functionaliteit uberhaupt te kunnen gebruiken. Microsoft wilde de extra invoerrechten/belastingen ontlopen die betaald hadden moeten worden als de dvd-speler had gehad die meteen actief was. De PS2 kan al met de standaard-controller bestuurd worden. De PS2 is regio-vrij te maken door software te kopen (RegionX heet het dacht ik). Ik heb geen idee hoe goed het werkt, maar het lijkt me wat zekerder dan een of andere ombouw-actie achteraf. Je zou de Xbox kunnen laten ombouwen, maar behalve het risico dat het on-line onderdeel dan niet werkt ben je zowiezo je garantie kwijt. Als dvd-speler zijn beide systemen eigenlijk ongeschikt, tenzij je echt maar heel af en toe een film wilt kijken en je daarbij niet aan het lawaai van de koeling (gaat) storen. Neem maar van mij aan dat als je het dvd-virus eenmaal te pakken hebt dat je gegarandeerd meer & beter wilt ;) Zeker die koeling gaat je irriteren als je iets anders dan pure actiefilms bekijkt. Een relatief rustige film wordt ernstig verstoord tenzij je de ps2 zo ver weg kunt stoppen dat je de koeler niet meer hoort ... (binnen 5 meter hoor je het ding echt nog !) Nu ken ik de Xbox niet qua koeler, maar het lijkt me sterk dat ie veel stiller is ... Sony schijnt wel een aparte (dure) versie van de PS2 te hebben die wel een stuk stiller is. Ook de 'nieuwe' versie van de standaard PS2 schijnt al een stuk stiller te zijn dan het 'oude' model. Als ik het goed heb zou je het nieuwe model moeten herkennen aan het ontbreken van de firewire-poort aan de voorkant. GTA3 & VC zijn vanaf het begin geschreven voor de PS2. De pc-versie was 'mooier', maar niet in die mate dat je het spel niet meer herkende. Ik kan me niet echt voorstellen dat de Xbox-versie zoveel beter zal zijn qua graphics. Dat betekent ook dat je voor een Xbox-versie van Grand Theft Auto 4 je wel eens een hele tijd kunt wachten, terwijl de PS2-versie al voor volgend jaar gepland staat. Vind je Halo, Midtown Madness en de spellen die er *nu* voor de Xbox leuk ? Of vind je die 12 spellen van de PS2 leuk ? // stieroog : PS2 is idd 'gratis', tenzij je een MMORPG zoals Evercrack wilt gaan spelen. 'Nadeel' is waarschijnlijk wel dat er geen generiek systeem lijkt te bestaan om on-line te gaan, terwijl 'Live!' ook echt een systeem is waardoor spellen allemaal gelijke mogelijkheden bevatten (je lijst met vrienden in program A is gegarandeert hetzelfde als die bij spel B). Bij de PS2 lijkt dat wat meer aan de individuele fabrikanten te worden overgelaten ...
Link naar reactie
Apple-X modchip van de Xbox kun je uitschakelen en daarmee dus wel online mee spelen. Maar dat die dingen zo veel geluid maakten wist ik niet. Is het te vergelijken met een pc? En dat de dvd-kwaliteit niet perfects is kan ik wel mee leven, want als je die goede kwaliteit wilt merken moet je ook weer goede tv hebben, en mijn tv'tje is maar een simpel ding. @royzwiers. Plant je die chip er zo in? ik dacht dat je allerlei dingen moest solderen enzo.
Link naar reactie
Ongemod kunnen ze in ieder geval niks met mp3tjes of cd-r/w's e.d. De PS2 kent wel een Linux-uitbreiding, maar die is duur als je dat alleen wilt gebruiken om van de ps2 een mp3-speler te maken (als dat al kan heet dat). Als je per se je eigen muziek tijdens een spel wilt dan is de Xbox de enige console die dat biedt. Project Gotham Racing is het enige spel waarvan ik zeker weet dat het dat kan bij de Xbox (de voorloper op de Dreamcast was heel leuk om te spelen, maar nogal saai vanwege het feit dat het unlocken van nieuwe wagens/circuits zo vreselijk moeillijk was). Aan de andere kant : losse dvd-spelers kunnen vaak ook mp3-cd's afspelen ... // 'lawaai' Het is wel minder dan de pc die ik daarvoor had (een AMD K6-3DNow! 300 MHz met een hardware-decoder), maar bij films vond ik het toch nog irritant genoeg om dat gezoem van die ventilator op de achtergrond te hebben bij de wat stillere stukken. De ventilator van een ps2 is ongeveer net zo groot als de standaard koeler voor een cpu. Van de dvd-speler die ik heb hoor ik maar net het opspinnen van de dvd en daarna absoluut niks meer en dat is echt een gigantisch verschil. Eigenlijk is de vraag eerder : hoe belangrijk is het spelen van spelletjes op een console in jou geval ? Wil je echt specifieke Xbox- of PS2- spellen spelen dan moet je daar voor kiezen ? Als het spelen van mp3's / Divx / Dvd's het hoofddoel is kun je beter of een gewone dvd-speler kopen of je pc gebruiken ... Ik zou zelfs zeggen dat de beeldkwaliteit van een Xbox niet zo heel veel beter is dan die van de ps2 als je toch maar een klein tv'tje hebt.
Link naar reactie
Je moet eerst bedenken wat je er nu mee wilt. Wil je dvd's, en daarnaast af en toe een spelletje? Koop dan een console. Bekijk wat voor een soort spellen je wilt spelen. Wil je shooter achtig spul op een console (en ga nu niet zeggen dat dat k*t speelt, want Halo/UC/Ghost Recon spelen heerlijk, evenals socom (op ps2). Ben je een mainstream gamer, die niet voor specifieke games gaat, en gewoon af en toe de free recordshop inloopt (of welke winkel dan ook) en een spelletje koopt: neem dan de ps2: veel meer keus. Ga je echt voor bepaalde games (halo2, fable bijvoorbeeld) neem dan de Xbox. Ook vind ik dat je op Xbox meer kwalitatief goede games hebt. Veelal heb je de goede games op ps2 ook op de Xbox (wellis waar een poort, maar als het goed speelt (lees: controls ed nog steeds goed) is er niets mis mee, zeker voor iemand die maar 1 console bezit). Verder over de koeling: ps2 en Xbox maken evenveel herrie (of zijn stil... wat je wilt). Ik heb ze speciaal ffies naast elkaar gezet ^_^ (heb deze week iemand ps2 geleend). Je moet dus goed kijken wat je nu wilt, en daarna kijken welke console die opties bied. Misschien moet je dus, als het dus echt om dvd gaat, helemaal niet naar een console kijken, maar gewoon een goede dvd-speler kiezen. En als je echt een mening wilt horen: Ga Voor De Xbox!!! :D. Jochem
Link naar reactie
Ik zit nu sterk te denken aan Xbox (mediamarkt 189 euro, 3 spellen, 2 controllers) Alleen wel klote als gta4 straks uitkomt voor ps2 only, maar dan kan ik als nog een ps2 kopen, of wachten tot ie voor de pc er is. Xbox moet alleen nog wel omgebouwd worden voordat ik wat met cd's kan, maar dan kan ik hem ook echt gebruiken als "computer". Maar nu las ik weer ergens dat de dvd-speler capaciteiten er van afhangen, van wat voor dvd-speler er in zit, er zijn drie verschillende.
Link naar reactie
Nog een voordeel van het ombouwen van de XboX is dat je (met de meeste chips) direct toegang hebt tot de HD, zodat je (bv. gehuurde) spellen/films op de HD kunt kopieeren en nog eeuwenlang kan blijven spelen/kijken. Tevens krijg je dan ook een nieuwe interface te zien bij het opstarten van de XboX, waarin je de dvd-speler kunt bedienen. Dan heb je de extra afstandsbediening niet nodig.
Link naar reactie
Je moet niet kijken naar de specs of whatever, maar kijken naar de spellen die JIJ tof vindt. Als je Gran Turismo, Jak and Daxtar en Final Fantasy te gek vind moet je geen Xbox gaan kopen natuurlijk. Persoonlijk ben ik helemaal gek van Nintendo games dus snort er een Cube naast m'n tvtje. Verder vind ik Gran Turismo echt top, vandaar dus m'n PS2 ... maar die Xbox, sja, nee niet mijn stijl van gamen. Halo is leuk en Xbox Live! is super, maar ik wacht nog even met zo'n verhuisdoos onder m'n tv. Weet wel, console gaming is tegenwoordig erg goed te doen. Lage prijzen, goeie games, vette beelden en dat op alle 3 de consoles. Mijn pc komt iig aandacht te kort sinds ik me weer heb verdiept in de consoles :) Vind je beiden tof ... Mediamarkt heeft de Xbox nu wel erg goedkoop liggen. Je zegt zelf al 189,- voor dat pack met 3 games en 2 controllers, welke vestiging? Hier kost hij nog 199,- (ook al cheap ;)) en die met 2 games en 1 controller 166,- En met de prijzen van stand alone dvd spelers (40 euro mediamarkt laatst) snap ik niet dat er nog mensen zijn die de keuze van een console laten afhangen van een dvd speler of niet. Volgens mij is een dvd kit voor de xbox al zo duur en een PS2 afstandsbediening zit ook zo op 30 euro. Voor die ombouw zaken zit je hier op het verkeerde forum overigens.
Link naar reactie
[quote:bced424c83="Speedy"] Vind je beiden tof ... Mediamarkt heeft de Xbox nu wel erg goedkoop liggen. Je zegt zelf al 189,- voor dat pack met 3 games en 2 controllers, welke vestiging? Hier kost hij nog 199,- (ook al cheap ;)) en die met 2 games en 1 controller 166,- En met de prijzen van stand alone dvd spelers (40 euro mediamarkt laatst) snap ik niet dat er nog mensen zijn die de keuze van een console laten afhangen van een dvd speler of niet. Volgens mij is een dvd kit voor de xbox al zo duur en een PS2 afstandsbediening zit ook zo op 30 euro. Voor die ombouw zaken zit je hier op het verkeerde forum overigens.[/quote:bced424c83] 189 euro heb ik gezien in mediamarkt Leeuwarden, 3 spellen, Halo, Midtown madness 3 en brutal force en 2 maanden Live abbo en 2 controllers. Voor 40 euro heb je een zeer brakke stand-alone, en bedoel ik niet qua beeldkwaliteit maar optie's. Die dingen hebben heel vaak brakke lasers waardoor svcd en dvdr's afspelen niet kan (al wil de verpakking dat wel vaak doen geloven). Xbox dvd kit kost 30 euro. Maar er zit idd. wel wat in dat gewone dvd speler goedkoper/beter is. Maar xbox/ps2 lijkt me ook wel vet voor de korte momenten dat je even tijd hebt om te gamen. Dat de Xbox kan ook (gemod) divx-en afspelen, en dat kunnen slechts een paar dvd-spelers, dure dvd-spelers. Maar zit nog steeds na te denken. Misschien ook wel die tweedehands ps2, of een xbox of helemaal niks.
Link naar reactie
Dacht je dat een PS2 of Xbox beter zou zijn dan zo'n 'el cheapo' dvd-speler ? Juist omdat ze meerdere dingen tegelijk moeten doen zal de kwaliteit ook niet bepaald van topniveau zijn. En als je een speler koopt die net zo duur is als een console dan mag je er bijna gegarandeerd van uit gaan dat ie kwalitatief beter is dan de console. Al is het maar het feit dat ie gegarandeerd stiller is ... Nog een verschil : Bij een Xbox nog een aparte (dure) losse kabel moeten kopen wil je het ding kunnen aansluiten op een geschikte decoder/versterker. De ps2 heeft genoeg aan een eenvoudige optische kabel die in iedere audio-zaak te krijgen is ... (waarbij je zelf uitmaakt of het ding € 10 of 50 kost) En dan is er nog het feit dat het modden van consoles zich in een erg grijs gebied bevind. Zowel Sony als MS is er alles aan gelegen om dat te verbieden, omdat het de piraterij in de hand werkt (ik durf te wedden dat de meesten de modchips willen vanwege illegale spellen en niet voor de backups van hun eigen spellen & imports van unieke buitenlandse spellen). // Speedy : Mediamarkt had die aanbieding van 189 ook tijdens de HCC-beurs ...
Link naar reactie
Het leek me wel leuk vanwege Project Gotham 2, maar ik had al een andere dure aankoop gepland ... Ik vrees alleen dat ik het niet al te lang vol zal houden nu er eindelijk wat leuks lijkt te komen voor het geval ;) (en desnoods kun je het als [url=http://www.gamespot.com/all/news/news_6084935.html]bescherming[/url] gebruiken ... :D ) // -- edit -- Wat dachten jullie van dit ding : [img:fa6da6a892]http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1065532681.jpg[/img:fa6da6a892] Hardisk-recorder, dvd-speler & ps2 in een apparaat ... :) Info : http://www.tweakers.net/nieuws/29108 http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?section_name=ret&aid=2643
Link naar reactie
[quote:4979f6773e="JaFO"]Het leek me wel leuk vanwege Project Gotham 2, maar ik had al een andere dure aankoop gepland ... Ik vrees alleen dat ik het niet al te lang vol zal houden nu er eindelijk wat leuks lijkt te komen voor het geval ;) (en desnoods kun je het als [url=http://www.gamespot.com/all/news/news_6084935.html]bescherming[/url] gebruiken ... :D ) // -- edit -- Wat dachten jullie van dit ding : [img:4979f6773e]http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1065532681.jpg[/img:4979f6773e] Hardisk-recorder, dvd-speler & ps2 in een apparaat ... :) Info : http://www.tweakers.net/nieuws/29108 http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?section_name=ret&aid=2643[/quote:4979f6773e] Maar waarom ze hem nou PSX noemen? Staan er in de toekomst allemaal psx-en op marktplaats, maar je weet niet welke het is. Noem het dan PS3. Maar, xbox kun je ook hdd bijhangen tot 160 Gb
Link naar reactie
Omdat het geen PS3 is, het is gewoon een PS2 met meer mogelijkheden en de console die in de volksmond bekent is als PSX is heet gewoon PlayStation. En Sony zal wel gek zijn als ze niks met zo'n bekende naam doen :) Die HDD die je in je xbox kan bouwen is natuurlijk niet orgineel en ook van een ander doel als die in de PSX. Ik vind zo'n PSX wel een tof apparaat, maar goed heb al een PS2 en ik harddisk recording is nu ook niet iets wat ik direct nodig heb (kijk amper tv, laat staan dat ik wat opneem).
Link naar reactie
Ik vind het wel verwarrend dat ze zowel de oude playstation 1 als dit geval als dat handheld-geval allemaal PSX willen noemen/hebben genoemd. De prijs lijkt me wel een obstakel (600- 700 Euro is niet niks) en dan is er nog het vinden van dat ding straks ... 't is gegarandeerd te duur voor de spellenzaak, maar voor een 'normale' winkel zou het wel eens te 'speciaal' kunnen zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...