Ga naar inhoud

Verslaving


Aanbevolen berichten

Game verslaafd hoeft niet gelijk te staan aan internet-verslaafd...(Ik moet wel bekennen dat ik de internettest heb gedaan: Ik had 26 punten) Maar ik geloof wel serieus dat ik een gameverslaving heb, maar een internetverslaving niet. Ik internet zo'n 5 uur voor privédoeleinden in de week, maar het gamen is haast 3x zoveel. Als ik wil gaan stoppen dan stop ik daadwerkelijk minimaal een half uur later. Tenzij mijn ouders echt beginnen te zeuren, maar dan doe ik omdat ik anders een game-verbod krijg :cry: wat ik al meerdere malen heb gehad.
Link naar reactie
[quote:c9cdef972b="LabRat"]Game verslaafd hoeft niet gelijk te staan aan internet-verslaafd...(Ik moet wel bekennen dat ik de internettest heb gedaan: Ik had 26 punten) Maar ik geloof wel serieus dat ik een gameverslaving heb, maar een internetverslaving niet. Ik internet zo'n 5 uur voor privédoeleinden in de week, maar het gamen is haast 3x zoveel. Als ik wil gaan stoppen dan stop ik daadwerkelijk minimaal een half uur later. Tenzij mijn ouders echt beginnen te zeuren, maar dan doe ik omdat ik anders een game-verbod krijg :cry: wat ik al meerdere malen heb gehad.[/quote:c9cdef972b]Als we toch geen ouders hadden zouden we allemaal 36 ( :wink: ) of meer scoren. Ik had trouwens 21 maar ik dacht dat bij privedoeleiden ook gamen hoorde anders zou ik wel lager scoren! Overigens snap ik niet wat die vragen over alcohol en roken er mee te maken hebben, zal wel een addertje onder het gras zijn om dat meteen ook te kunne meten!
Link naar reactie
Misschien zouden de volgende eigenschappen kunnen, let wel kunnen duiden op verslaving :wink: - Afscheid nemen van je pc als je op vakantie gaat. - Als je in de zomervakantie lijkwit aan het strand ligt. - Als je de eerste 3 dagen begint te trillen omdat je geen toetsenbord onder je hebt. - Je op dag 4 de gameboy van je broertje afpakt en in een stoel ver weg van de rest gaat spelen en naar ieder die te dicht bij komt te gaan. grommen. - Wanneer je thuis komt je eigenlijk nog erg wit bent door het gamen in de schaduw. - Je huilt als je je pc weer ziet. :lol: Flauw natuurlijk. Ik had 29. Maar zoals LabRat ik speel meer on line dan dat ik dingen opzoek. Ik vind dat je misschien verslaafd kan zijn maar je moet niet je school/werk/relatie etc verpesten (ander woord was op zijn plaats geweest) :D
Link naar reactie
Ik had 34 punten... als we geen adsl hadden en ik geen eigen pc, zou dat vele malen minder zijn. Niet echt gezond dus... :p [quote:f9ec0b91d5]Een score tussen de 31 en 50 punten wijst er op dat het Internet een centrale plaats in uw leven inneemt. U brengt veel tijd door achter uw computer en dit wil nog wel eens ten koste gaan van andere belangrijke activiteiten. Dit wordt niet altijd in dank afgenomen door uw omgeving en zelf heeft u ook wel eens het idee dat u uw internetgebruik niet meer zo goed onder controle heeft. Misschien zou u zich eens af moeten vragen of uw internetgebruik niet te veel negatieve consequenties heeft. Wellicht is het raadzaam eens met mensen over uw internetgebruik te praten en te proberen er achter te komen waarom u het Internet zo belangrijk vindt. U zou kunnen overwegen hulp voor uw problemen te zoeken.[/quote:f9ec0b91d5]Overigens vind ik je games verslaafd, als je net als die nederlandse goser (ergens in de top van wereld kampioenschap gamen) 8 uur per dag trained (lees: gamed). DAN BEN JE VERSLAAFD! Dat is best veel, namelijk... Jochem
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...