Ga naar inhoud

Welk OS gebruiken jullie om te gamen?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:693821299a="R-bin"]xp prof. ik zit me af te vragen of spellen echt langzamer draaien doordat er in xp meer applicaties op de achtergrond draaien dan bij win98...[/quote:693821299a] ja nogal, al mijn spellen draaien veel minder met winxp. Voorheen had ik win 98, ook lopen oudere spellen ook nog wel eens vast onder winxp. Als je systeem echter goed genoeg is zou ik toch gamen onder xp. hier zit echter het probleem voor mij: PIII-450, 32Mb vga, 384Mb sdram Frake
Link naar reactie
  • 4 weken later...
[quote:9c0a54fafb="The Scratcher"]Ik zou graag eens willen weten welk OS jullie gebruiken om te gamen? Win 98/XP/2000 of iets anders? Is XP met alle toeters en bellen en alle processen die op de achtergrond draaien wel goed genoeg om te gamen zonder dat het de (Game) performance omlaag haalt? Ik vraag dit omdat ik binnekort m`n pc van scratch af opnieuw ga installeren en wel eens af wil van dat Win 98. Ik heb wel al XP erop maar ik game specifiek nog altijd onder Win 98 en hier wil ik dus wel eens eindelijk vanaf. Ik ben eens benieuwd wat de ervaringen zijn hier.[/quote:9c0a54fafb] Heb W98 eindelijk er definitief afgegooid en er staat nu alleen WinXP op. Moet zeggen heb een tijdje het gamen uitgeprobeerd onder XP vandaar m`n late reactie weer maar alles werkt als een zonnetje en ik ben er zeer tevreden over! Heb er ook nog eens 256MB bijgeprikt, welliswaar wel 133 MHz SD RAM maar toch. Geheugen is geheugen nietwaar? 8) Echter toch nog één vraag. Hebben jullie XP draaien op NTFS of op FAT32?
Link naar reactie
[quote:1f1e24b7b4="De Geest Van Oirlo"]Ntfs, windows XP werkt het beste met ntfs.[/quote:1f1e24b7b4] Is dat zo? waarom werkt WIndowsXP dan beter met NTFS? Enige voordeel van NTFS is voor mij (er zijn wel meer voordelen maar niet voor mij) dat het bestanden die groter zijn dan 2GB ondersteund, erg handig als je videomateriaal wilt opslaan vanje digitale videocamera. Mijn opstart Partitie en backup zijn FAT32, de rest van de Partitie's NTFS
Link naar reactie
werk nu met win xp op fat32 (heb een keer gehad met ntfs dat ik m'n account map niet meer in kon komen met de administrator :evil: maar ik wil misschien toch ergens een keer een ntfs schijf vandaan gaan halen voor het branden van backup's van m'n dvd's... maar dat wordt dan een 10GB schijf ofzo met alleen de iso's (de films zelf geript zijn max 1GB per vob file) :P en om backward compatibility te hebben voor spellen als destruction derby 2 en theme hospital (zeg maar de oude nostalgische dos games) ga ik m'n toekomstige servertje ook als game pc gebruiken...
Link naar reactie
Er zitten wel een aantal voordelen aan NTFS, tenminste dat zei mijn zwager laatst, en die is netwerkbeheerder op de een of andere hogeschool. Ik denk dus wel dat ie gelijk heeft, hij heeft er niet voor niks voor gestudeerd lijkt me. Hij zei dat je er veel makkelijker wachtwoorden op kon zetten en dat zelfs per map bepalen.... De rest ben ik ff kwijt, maar ik vraag het em nog wel een keer... Ik post wel als ik meer weet....
Link naar reactie
Juist voor scholen zitten er een hoop voordelen aan ntfs. Je kunt machtigingen instellen tot op bestands niveau, maar ik zal meteen eff mijn windows 2000 boek erbij pakken :) Maar meteen EDIT erachteraan, dit staat in mijn boek over ntfs: - Kan werken met volumes tot 2 TB - Veel betrouwbaarder dan FAT16/32 - Automatische en transparante compressie voor mappen en bestanden is mogelijk zonder speciaal compressieprgoramma - Beveiliging dmv encryptie is mogelijk - Diskquota kunnen worden toebedeeld (wil zeggen, gebruikers op een netwerk een maximaal aantal mb's van een schijf toewijzen) Daarbij komt dat FAT32 onder win2k (duz ook XP) een maximale paratitie grootte van 32gb heeft. En idd zoals al gezegd word, als je over netwerk beheer praat kan ik er nog wel een hele hoop voordelen achteraan plakken.
Link naar reactie
Jammer, spellen worden niet in dat boek genoemt :wink: :D Wazige is, er staat overal: Als het OS NTFS ondersteunt, pak het dan. Maar idd, motivering staat er niet echt bij :-? Wat ik wel zo uit het hoofd weet, dat ntfs een andere indeling van bestanden gebruikt, waardoor het veel minder snel fragmenteerd als FAT32 bijv, waardoor het o.a. weer sneller werkt :roll:
Link naar reactie
Als je voornamelijk nieuwere spellen speelt en geen spellen van ouder dan 2 jaar, zou ik lekker WinXP nemen. Als je computer dat aankan, is het gewoon het meest stabiele besturingssysteem voor spellen dat tot nu toe is gemaakt. Ik had ervaring met MSX, Commodore64, Dos 2.1, Dos 3.3 Dos 5.0, Dos 6.1, Win 3.11, Win95 enWin98se. WinXP is gewoon het stabielste bij mij.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...