Ga naar inhoud

Welk OS gebruiken jullie om te gamen?


Aanbevolen berichten

Ik zou graag eens willen weten welk OS jullie gebruiken om te gamen? Win 98/XP/2000 of iets anders? Is XP met alle toeters en bellen en alle processen die op de achtergrond draaien wel goed genoeg om te gamen zonder dat het de (Game) performance omlaag haalt? Ik vraag dit omdat ik binnekort m`n pc van scratch af opnieuw ga installeren en wel eens af wil van dat Win 98. Ik heb wel al XP erop maar ik game specifiek nog altijd onder Win 98 en hier wil ik dus wel eens eindelijk vanaf. Ik ben eens benieuwd wat de ervaringen zijn hier.
Link naar reactie
  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:7b57defbf3="maarten182"]ik speel onder windows XP proffessional. Werkt allemaal prima. 'Bijna' nooit vastlopers.[/quote:7b57defbf3] Nou om eerlijk gezegd gaat het mij niet zozeer om de vastlopers (ik weet uit eigen ervaring zelf al dat XP behoorlijk stabiel is) maar meer om de performance tijdens het gamen in XP. Dus of er een (drastisch) verschil is te merken met W98.
Link naar reactie
[quote:6bf506c477="Black Pearl"] Maarja, die tijd is geweest, en zo'n beetje iedereen speel nieuwe games.[/quote:6bf506c477]Waar haal je die wijsheid vandaan? Ik denk dat er hele volksstammen met emulators e.d. in de weer zijn want de charme van 'oude' games is toch heel wat hoger vaak dan de nieuwste games. Funfactor en een gezonde dosis melancholie trouwens ook.
Link naar reactie
[quote:a18c17c74e="Sauron II"][quote:a18c17c74e="Black Pearl"] Maarja, die tijd is geweest, en zo'n beetje iedereen speel nieuwe games.[/quote:a18c17c74e]Waar haal je die wijsheid vandaan? Ik denk dat er hele volksstammen met emulators e.d. in de weer zijn want de charme van 'oude' games is toch heel wat hoger vaak dan de nieuwste games. Funfactor en een gezonde dosis melancholie trouwens ook.[/quote:a18c17c74e] Jah maar ik bedoel dan ook de mensen die een snelle pc hebben. Die spelen echt geen emulator shit meer.
Link naar reactie
Ik heb een zeer snelle pc, maar ik speel nog steeds oude spellen (Wolfenstein 3d, Rise of the Triad). Maar die draaien veel te snel op mijn pc dus daarom heb ik ook nog een 486 laptop voor de "oude" spellen. On-topic: Ik speel spellen altijd op Windows ME, ik vind dat XP veel te sloom is met opstart en afsluiten.
Link naar reactie
[quote:314af922e4="jackdegek"] Of het gebruik van win xp de performance van je games omlaag haalt, weet ik niet precies, maar als je een krachtige, moderne pc hebt, valt dit wel mee, lijkt me.[/quote:314af922e4] Nou ja het is maar wat je een moderne krachtige pc noemt. Krachtig en modern volgens de laatste standaarden is ie zeker niet meer maar echt hopeloos ouderwets ook weer niet. :wink: Denk dat ik gewoon in de middenmoot zit; AMD Athlon thunderbird 1333 MHz@ 1470 MHz Epox 8KTA3 Mainboard 512 MB 133 MHz SD Ram 45 GB IBM harddisk Hercules Ati Radeon 9500 Pro 128 MB Guillemot Maxi Sound Fortissimo 4.1 Aopen 300 Watt voedingskast Acer 8432A cd brander Lite-on 50 speed cd speler Aopen 16 Speed dvd rom speler Belinea 17 inch monitor Diskette station Creative Four Point Surround FPS1000 boxen Epson Stylus Color 660 printer Plustek Optic Pro 1236P flatbed scanner Thrustmaster Firestorm Dual Power Gamepad Logitech Wingman Extreme 3D Joystick Microsoft Optical mouse Draytek vigor 2600 ADSl Router Ik heb ook nog een reepje 256 MB geheugen liggen die ik dalijk erbij prik indien ik er geen W98 meer op heb.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...