Ga naar inhoud

DirectX 9 en spellen


Aanbevolen berichten

[quote:6165e7debf="skywalker"]Mensen sowieso is de combinatie Windows XP en games niet echt fantastisch. Gewoon een extra partitie en dan Windows 98 (SE) en je hebt helemaal geen problemen meer met dit soort dingen. Bij mij draait Direct X 9.0 gewoon soepeltjes.[/quote:6165e7debf] Dit is een hele oude discussie, het enige wat ik kwijt wil... Ik draai XP Pro met DirectX 9.0 ... geen probs what so ever (met GF4 128mb)
Link naar reactie
[quote:d7852409e7="skywalker"]Mensen sowieso is de combinatie Windows XP en games niet echt fantastisch.[/quote:d7852409e7] Kun je deze kreet ook onderbouwen? Want volgens mij is dit nogal onzin. hier in huis staat een pc met XP er op en alle spellen draaien zonder probleem. Op mijn eigen pc draai ik ik windows 2000 en ook hier heb ik nog geen problemen ondervonden met het spelen van spellen. [quote:d7852409e7]Bij mij draait Direct X 9.0 gewoon soepeltjes.[/quote:d7852409e7] Beetje nutteloos om DX9 te installeren als je een GF4 MX hebt. Die kaart is DX7 compliant, het levert dus geen performancewinst op om DX9 te gebruiken. DX 8.1 is met een dergelijke kaart goed genoeg.
Link naar reactie
nutteloos is het zeker niet om direct x 9.0 te installeren, je zal er geen winst mee boeken op gebied van performance maar als je een spel hebt dat minimum direct x 9.0 nodig heeft heb je het wel degelijk nodig op je pc, dus het kan er maar opstaan. nu zijn er misschien nog niet veel spellen uit voor direct x 9.0 maar in de toekomst zal dit wel gaan veranderen veronderstel ik. ook voor de 3dmark03 heb je het nodig(als je die wil draaien tenminste).
Link naar reactie
ja oke ik zeg ook niet dat Windows XP geen spellen ondersteunt maar wel dat sommige spellen het minder goed doen onder Windows XP. Ik heb genoeg spellen die het niet doen onder XP maar prima onder 98. En over dat DX 9 ik installeerde Splinter Cell op een net-opnieuw-geinstalleerde-computer en dus zat er nog geen DX op en heb ik 9 maar geinstalleerd die op de cd stond.
Link naar reactie
Het is wel zo ongeveer een feit dat veel spellen (vooral oudere) niet goed werken op XP, voor sommige spellen zijn updates hiervoor, maar voor het merendeel niet :( Wel een handige site: - http://www.ntcompatible.com/ Hier kun je een lijst van heeeel veeel spellen vinden met de info of ze werken onder 2000/XP.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...