Ga naar inhoud

De 'Phantom' : hype & gebakken lucht of niet ?


Aanbevolen berichten

http://www.infiniumlabs.com/ Het klinkt gewoon te mooi om waar te zijn ... En gezien de problemen die zowel de GC als de Xbox hebben (gehad) verwacht ik eigenlijk dat een onbekende 'beginneling' het al helemaal niet zal redden van de Plee-station, Nixbox & gaycube ;) (*eh* de Playstation, X-box & Gamecube). Maar goed ... wat denken jullie hier ? [img:14972ec72f]http://www.penny-arcade.com/images/2003/20030122l.gif[/img:14972ec72f] (bron : http://www.penny-arcade.com )
Link naar reactie
Ter aanvulling: Infinium Labs wil Phantom console december 2003 lanceren Gepubliceerd op dinsdag 21 januari 2003 Vanuit het niets komt het pas opgerichte Infinium Labs met de aankondiging dat het een nieuwe console in de markt wil zetten. Deze zou sneller moeten zijn dan de Xbox, beschikt al over 32,679 retail-games en het downloaden van games via breedband verbindingen zou een belangrijke pijler moeten worden. Ongelooflijk? Inderdaad, ongelooflijk. Om eerlijk te zeggen geloven wij er niets van of anders is Infinium Labs zeer naïf. Maar we spelen het spelletje even mee. Het eerste prototype zou in maart 2003 voor het eerst worden voorgesteld (zeer dicht op 1 april...) en in november 2003 zou het al in Amerika op de markt moeten komen. Het grote aantal direct beschikbare en preloaded games zou er op kunnen wijzen dat het een gestandaardiseerde PC is. De eerste geluiden van de Xbox wezen ook in die richting, maar de console van Microsoft verschilt toch hemelsbreed van een PC. Dat lijkt met de Phantom niet zo te zijn. In het 'persbericht' op de professioneel ontworpen site van Infinium Labs wordt ook nog gerept van 'Cross Platform capabilities', maar het is onbekend wat daarmee wordt bedoeld. In een HomeLan-interview met woordvoerder Steve Chilton wordt daar niet op ingegaan. Alles ruikt naar een 'hoax'. Het design lijkt helemaal af te zijn als je de Photoshop-designs mag geloven en zelfs de verpakking weet men al te tonen, zonder dat er ook maar een spoortje bewijs van is. Het ontwerp van de - draadloze - controller wordt al doodleuk getoond, terwijl dat bij Nintendo één van de best bewaarde geheimen bleek te zijn. Zelfs als het Phantom-project serieus is, dan is het een zware onderschatting van de markt. Ten eerste weet men nu nog niet of de videoconsolemarkt drie consoles naast elkaar kan hebben, laat staan vier. Daarbij heeft Microsoft zich met grof geld zich in moeten kopen in de markt met de Xbox. Alleen zeer grote multinationals kunnen dat opbrengen. Geen enkele gameontwikkelaar heeft zich uitgesproken om games voor de Phantom te ontwikkelen en binnen een jaar met eigen titels komen lukt niet, dus de console gebruik maken van de bestaande PC-games via een Windows-variant of bijvoorbeeld Linux met VMWare om de games erop te draaien. Zowieso neemt de ontwikkeling van een echte console j´ren in beslag. De Phantom is hetzelfde lot beschoren als de Linux gameconsole Indrema... Bron: GameSpyDaily Link: - Infinium Labs website Pieter Molenaar - Game Planet Copyright 2003 PI
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...