Ga naar inhoud

geheugen of harde schijf


Aanbevolen berichten

[quote:a125c098e8="ed5"]maar als ik em automatisch laat configureren zet ie em zelf al op 1280-1024 met alles op high[/quote:a125c098e8] Het configuratie programma is ook door een mens gemaakt. Ik denk dat het pgm gewoon kijkt wat de maximale waarde is die je systeem aan kan en hem daarop zet. Dat betekent niet dat ie dan flitsend gaat. Ik heb vroeger een spel gehad die zette alles op low, tewrijl ie zonder problemen op HIGH kon. Het is maar hoe je er tegen aan kijkt. De tips van de anderen helpen zeker wel. Verder is het altijd handig on de readme van het spel te lezen en de manual. Daar geven ze vaak aan wat je kan doen als het bijvoorbeeld stottert. *lagere res, minder detail), gewoon rtfm. Ik ken Mafia niet, maar gevoelsmatig zeg ik : bij jouw systeem op 1024x768 behoorlijk uit de voeten kunnen.
Link naar reactie
zelfs op die resolutie heb ik het zelfde probleem.ik vraag mij eigenlijk af of meer mb s erin stoppen een verbetering geeft.hiervoor had ik een ander mobo met een athlon 1000 en 256 mb en draaide daar met de zelfde resolutie maar met het zelde probleem.voor de rest draaid alles goed, mijn 3d2001 score is 10000 dus ik dacht dat ik dit nu wel moeiteloos kon draaien.ik zie trouwens ook vaak het ledje van mijn darde schijf knipperen, is het dan niet zo dat je dan ram tekort hebt?
Link naar reactie
Klopt idd, lijkt me toch ram een vriend van mij heeft ongeveer hetzelfde systeem als ik alleen met 256 mb geheugen en daar loopt het ook niet vloeiend (zijn 3dmark score is 12500). Ik heb daarentegen 512 Mb geheugen en totaal geen last van die problemen :) Ik zou gewoon 256 mb erbij doen (en snelste timings voor je geheugen in het bios uitzoeken natuurlijk :) )
Link naar reactie
Zet gewoon je resolutie op 1024x768x32. x16 is ook goed, ikzelf zie het verschilniet zo. Zet dan alle opties op medium, en een paar op high. ik vind gezichten altijd wel belangrijk dus zet ik die op high. Dan moet je even kijken naar die kleuren. Zet dan de truecolor uit! en zet compressed aan. Kijk naar de expert settings. Z moet aan en voor de rest laten staan zoals de default ze heeft neergezet. Zo zal het denk ik wel moeten lopen. Oh het aantal samples. Zet dat op 2 óf zet dat uit. En filtering moet je gewoon op trillionair zetten.
Link naar reactie
Ik denk dat het de combinatie van 'trage' harde schijf en net te weinig geheugen voor je gekozen resolutie. Als die een paar jaar oud is zul je merken dat een nieuw model een stuk sneller is. Wat misschien ook snelheid scheelt is als je de 'verkeerde' IDE-kabel gebruikt waardoor je schijf niet optimaal kan presteren. Let ook even op de 'achtergrond'-progjes die ME heeft. Met name de 'automatische backup' (of hoe dat ook heet) zal in combinatie met een 'trage' harde schijf voor onnodige vertragingen in het algemeen gebruik kunnen zorgen. Een tweede harde schijf heeft zowiezo als voordeel dat het 'swappen' minder invloed op je systeem heeft. Dit komt doordat je het lezen van programma-data & swapruimte tegelijk kan gebeuren als beiden zich op een andere schijf bevinden. Ik merkte dat bij m'n eigen pc : eerst stotterde winamp als ik de screensaver stopte. Na het plaatsen van een 2e hdd (en het verplaatsen v/d mp3-bestanden) was dat weg ... Het geheugen zal je enige ruimte bieden, maar omdat voor Win9x het optimum bij 384 Mb ligt denk ik dat je met 512 Mb totaal je echt aan de grens zult zitten. Aan de andere kant is 512 Mb tegenwoordig een standaardgrootte die veel (moderne) spellen toch net dat beetje lucht geven die ze nodig hebben. Ik zou dus in jouw geval uiteindelijk beide onderdelen aanpassen waarbij m.i. een grotere/snellere harde schijf ondanks de kosten toch meer zal opleveren.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Blader dit blad eens door naar de Reclames daar staan HD en Geheugens met wat uitleg wat je koopt bv een Maxtor type 6Y060LO U-133 80GB 9ms/8,192cache/7200 rpm leessnelheid 9ms/ geheugen in de hardeschijf 8,192kb cache/ de snelheid dat de hardeschijf draaid 7200 toeren per minuut De leessnelheid moet zo laagmogelijk zijn deste beter. De geheugen op de hd moet het liefst zo grootmogelijk zijn omdat wat je vaak gebruikt niet telkens gezocht hoeft te worden. De snelheid waar de hd mee draaid heeft een voordeel dat ie sneller vind wat de hd zoekt. een nadeel is dat het meer geluid maakt. Een hoorbaar aantal DeciBel meer als de hd op volle toeren draaid. Ze hebben geheugens al toegelicht, maar ik wil er nog wat bij zeggen. Hier heb je ook leessnelheden verschillend van 5a6 ms tot 3,2ms geloof ik. Hoe lager hoe beter en dit zijn vaak ook de betere merken die dit hebben. De goedkopere geheugens zijn of lager in leessnelheid of kunnen fouten in de geheugen chips hebben. Dit kan resolteeren tot bv (Blauwe Windows scherm: fatale uitzondering bla bla bla.....) Dit komt bijna niet voor en ik gebruik die geheugens ook en heb er geen problemen mee, maar tweakers zullen zekker het andere prefereren. Fouten voorbehouden en zeker typ en taalfouten :lol: :oops: Hier mee kan je denk wel een aardige HD en geheugen mee uitzoeken. Succes. Als iemand er niet mee eens is of zeker weet dat het niet klopt graag een berichtje, van fouten leert men. :-? :P Groeten, NoNoAD
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...