Ga naar inhoud

Tiberian sun LAN wil niet


Aanbevolen berichten

Wil graag tiberian sun over het netwerk spelen. De machines zijn allebei windows 2000 pro. ze maken normaal gebruik van tcp/ip. Voor dit spel heb je ipx/spx nodig. Dit heb ik keurig toegevoegd. Als pc1 een spel aanmaakt zie ik het niet, maar maakt pc2 een game ziet pc1 hem wel. Hij klikt dan op join maar er gebeurt helemaal nix. We zien elkaar wel in het players scherm. Op de host pc pc1 dus heb ik het volgende ingesteld op. Bij properties van NWlink IPX/SPX/Netbios compatible Transport protocol heb ik dit ingevuld Internal network number 00000000 Frame type Ethernet 802.3 Network number 00000001 Op pc 2: Internal network number 00000000 Frame type Ethernet 802.3 Network number 00000000 In tiberian sun heb ik dit ingevuld: PC1: Socket number: 6000 Destination Network: 00.00.00.00 PC2: Socket number: 6000 Destination Network: 00.00.00.01 Wat doe ik verkeerd?? De pc's zijn met een crosslink kabel verbonden.
Link naar reactie
uhmm, heb je 2 cd's??? dus 2 versies.. als je op een netwerk speelt, en je hebt op beide computers met dezelfde cd het spel geinstalleerd, dan doet ie het dus niet. komt omdat je dan 2 computers hebt met dezelfde cdkey, en dat mag dus niet... :evil: heel irritant is het wel. je kan wel spelen, of een 2e versie kopen, of illegaal wat regelen :wink:
Link naar reactie
Tiberiun Sun : bestaat uit 2 CD's. Die kan je gewoon op 2 PC'2 insatleren metdezlfde key en hij doet het. Ik speel met mijn zoontje over het thuisnetwerk. Ik heb 98SE en ken win2000 dus niet. Maar ik zal proberen te helpen anders moet je deze post naar netwerken laten verplaatsen. Ik had wat problemen om IPX aan de gang te krijgen met REALTEK kaarten, de default settings wouden het niet doen. Ik dach dat ik het volgende had gewijzigd : Broun Routing op 16-entry Cache en max sockets op 10. Geen Netbios via IPX doen nog iets : je hoeft niks in de netwerk instellingen van Tibsun zelf te doen, je hebt denk ik een protocol probleem. Ik neem aan dat ze indezelfde groep zitten en dat het peer-to-peer goed werkt bij je. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...