Ga naar inhoud

PC tweaken voor Games


Aanbevolen berichten

Hoe knijp je de beste performance uit je PC voor 3D games? Ik lees hier wel eens wat over bios settings van het geheugen etc, maar welke zijn dat, en hoever kun je gaan? :-? Systeem: ASUS A7V333 XP1900+ 256MB DDR SBLive5.1 GF4 Ti4200 3D benchmark2001: 9361 De GPU en Video geheugen(ooh DDR) heb ik al overgeklokt op resp. 286MHz en 555MHz :lol:
Link naar reactie
Cpu overklokken! Gewoon de FSB in je bios in kleine stapjes omhoog zetten en telkens controleren of de pc stabiel blijft (bv een 3dmark2001 sessie draaien).. Verder kun je vaak in je bios je geheugen-timings aanpassen.. van cas 2,5 naar 2.. ook hier telkens testen of het systeem stabiel blijft.. zo niet dan zet je het weer terug op het ppunt dat het nog wel stabiel blijft.. en zo ga je door :) Suc6
Link naar reactie
Hoe je dat controleert? Heb ik ook al daarboven uitgelegd.. Gewoon ff een 3Dmark2001 run laten lopen, of ff een tijdje een zwaar grafisch spel spelen.. gewoon dat je pc een tijd lang zware belasting heeft.. dan kan je zien of het zaakjes stabiel blijft en bv niet te warm wordt.. Ik vind het het risico waard, het is gewoon leuk om meer uit je pc te halen dan waar je voor betaald hebt!! :P En trouwens.. 'wat is het risico?' je pc gaat er heus niet stuk van hoor (als je tenminste geen 2000 Mhz overklokt :wink: ).. als hij te hoog staat loopt het systeem vast, je zet hem weer een stapje lager en het probleem is verholpen :P
Link naar reactie
[quote:7839473c17="2FAST"]Hoe je dat controleert? Heb ik ook al daarboven uitgelegd.. Gewoon ff een 3Dmark2001 run laten lopen, of ff een tijdje een zwaar grafisch spel spelen.. gewoon dat je pc een tijd lang zware belasting heeft.. dan kan je zien of het zaakjes stabiel blijft en bv niet te warm wordt.. Ik vind het het risico waard, het is gewoon leuk om meer uit je pc te halen dan waar je voor betaald hebt!! :P En trouwens.. 'wat is het risico?' je pc gaat er heus niet stuk van hoor (als je tenminste geen 2000 Mhz overklokt :wink: ).. als hij te hoog staat loopt het systeem vast, je zet hem weer een stapje lager en het probleem is verholpen :P[/quote:7839473c17] Hmmz.... volgensmij geldt dat niet voor oudere (niet XP) Athlons.. daar zit toch geen overheatbeveiliging op??
Link naar reactie
Nee op thunderbirds zit geen overhittings beveiliging, maar die dingen kunnen 95 graden worden, dan pas gaan ze kapot! Ver daarvoor zijn ze allang vast gelopen! Het kan alleen gebeuren als je koeler uitvalt, maar dan maakt het niet uit of je overklokt of niet, dan zijn ze zoizo kapot :wink: Trouwens de nieuwe Alton Xp heeft wel zo'n beveiliging, maar nog lang niet alle moederborden ondersteunen dit :-?
Link naar reactie
En trouwens.. 'wat is het risico?' je pc gaat er heus niet stuk van hoor (als je tenminste geen 2000 Mhz overklokt :wink: Dat is natuurlijk niet helemaal waar. ja hardware kan er wel degelijk kapot van gaan. Nu heb ik een Pentium 4 1.6 Ghz en volgens mij ga ik er niet van merken als ik deze overklok naar ik zeg maar wat, 1.8 Ghz. Vroeger had ik een pentium 133 en die kon ik overklokken tot ik geloof 166 mhz. Ik merkte er niets van maar zat niet echt lekker achter mijn pc.
Link naar reactie
Dat is hoe snel je geheugen uitgelezen kan worden, hoe lager deze waarde hoe sneller je pc! Scheelt in 3dmark2001se bij mij wel 500 punten of ik het geheugen op snel zet (cas2) of standaard (cas 2,5/3).. Als je geheugen het aankan is het dus aan te raden om deze waardes zo laag mogelijk te zetten (in je bios) je kan hier niets mee kapot maken (het is ook geen overklokken), als het geheugen het niet aankan wordt je systeem instabiel en zet je hem gewoon weer terug op CAS 2,5
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...