Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

[url]http://www.fairplay-campaign.co.uk/[/url] Okay, het is een beetje spam maar het gaat om een goed doel. Het doel is om de prijs van computer-spellen te verlagen door gedurende 1 week totaal geen spellen meer te kopen. Een aardig initiatief en hopelijk werkt het. Misschien zouden we hetzelfde kunnen doen met muziek-CD's.[/url]
Link naar reactie
Is het niet te hopen dat unreal tournament net die week in de winkels wordt gelegd :lol: Ik geloof niet dat ik mij hie iets van aa zou trekken als ik een game wil kopen maar ik ben het wel eens dat games en cd's veel te duur zijn. Ik zou zeggen: maak je games de helft goedkoper en je verkoopt drie keer zoveel games. Volgens mij werkt het wel zo. Ik zelf koop wel regelmatig games, niet alles, maar dan met name voor het handboek.
Link naar reactie
[quote:20f2e811c1="roelieboelie"]ik koop al jaren geen games (VEEEEEEL te DUUR :D kazaa lite is RULEZZZ (lekker goedkoop) :D[/quote:20f2e811c1] Stout zeg ;) - Ik koop regelmatig spellen (redelijk goedkoop, ik heb oa TRainz nog gekocht, staat ook ergens in een advert id c!t) - en ik heb geloof ik twee spellen niet helemaal legeel (dwz: geleend terwijl de ander het spel wel op zn hd heeft staan maar nooit speelt :D)
Link naar reactie
Laatste was ik in Duistland en zag daar tot mijn ongenoegen dat de games daar en goedkoper waren en veel in een kartonnen doos (sommige titels ook in de DVD-box) zo zag ik Warcraft III in een kartonnen doos en Never Winter Night in een grote kartonnen doos voor 44 Euro terwijk ik 59,95 moest betalen voor een klein lullig kartonnen doosje. ALs het in Duitsland kan kan het hier ook!!
Link naar reactie
// spellen te duur ? m.i. absoluut niet ! De hogere ontwikkelkosten (een motion-capture apparaat van een paar miljoen t.o.v. van een paar animators ... ), de hogere eisen die gesteld worden (we willen tenslotte wel dat onze GeForces gebruikt worden). Tel daarbij de piraten die een makkelijk excuus zijn ... De Euro is gewoon een goed excuus gebleken om 'ongemerkt' de prijzen omhoog te jagen. Maar zo heel veel duurder zijn de spellen niet geworden ... tenzij je alles bij Vrij Blauwe Platenzaak koopt. Het lijkt er zelfs op dat meer spellen tegen ietwat lagere prijs in de winkel liggen (Midtown Madness, Serious Sam, Duke Nukem:Manhattan Project zijn toch voorbeelden geweest) ipv voor de 'volledige' prijs. // waar zijn die kartonnen dozen gebleven ? Die zijn er nog steeds ... maar dan alleen voor de spellen die een dikke handleiding nodig hebben (NWN & Morrowind bv).
Link naar reactie
45 Euro vind ik niet te duur voor een spel, vroeger betaalde je ook vaak 90 a 100 gulden dus dat is het niet. echter vind ik 50 a 60 euro wat je soms ziet, NWN bijvoorbeeld was 60 Euro. dat vind ik erg veel geld. ik koop het wel want ik wil het gewoon hebben maar als ik dan zie dat het in duitsland voor 44 euro ligt in een mooie grote doos dan baal ik gewoon, dan heeft dat meer met de nederlandse leverancier te maken dan met de productie kosten.
Link naar reactie
Ik vind ook dat de prijzen hier in Holland gewoon te hoog zijn... Maarja daar staat NE om bekend, om zijn gierigheid. Ik kan er best inkomen dat mensen spellen illegaal gaan branden. Ik koop zelf bijna geen spellen meer. Ik heb het veel te druk :cry: Maar als er een topspel uitkomt, zoals Warcraft III of wat langer geleden Diablo II LOD, dan heb ik daar graag wat geld voor over... Net als UT 2003. Die wil ik ook hebben, maar ik denk niet dat ik hem meteen koop. Ik ben nu maar een arme student die in het weekend ook wat geld nodig heeft :) ;) :D Nee, daar lijd ik nou niet onder, maar ik vind het wel te duur.......
Link naar reactie
[quote:842fe38b8a="JaFO"]// spellen te duur ? // waar zijn die kartonnen dozen gebleven ? Die zijn er nog steeds ... maar dan alleen voor de spellen die een dikke handleiding nodig hebben (NWN & Morrowind bv).[/quote:842fe38b8a] Volgens mij zat NWN ook in zo'n kneuzig klein kartonnen doosje iets groter dan een DVD box, van GP4 weet ik het zeker iig :) Jammer dat veel van die duitse games van die speciale versies zijn (taal, geweld) anders hopte ik de grens wel over.
Link naar reactie
NWN was idd vrij duur ... gezien het grote aantal bugs & crashes (had m.i. best nog een paar maanden in de beta-test mogen blijven). Maar kijk ook eens naar de speelduur & mogelijkheden ... Je krijgt er een editor bij waardoor je het spel eindeloos kunt uitbreiden. Dat is toch (uiteindelijk) ook wel wat waard ? De ondersteuning op het web was ook vrij goed (ze zijn bezig met extra officieele single-player modules !). Het enige nadeel aan deze 'extra' ondersteuning is het feit dat een goede internetverbinding verplicht is :( M.i. is het gemak waarmee men ook bij single-player-spellen (= internet niet nodig) naar de websites verwijst voor patches veel bedenkelijker dan de kosten van het spel zelf. Aan de andere kant : het is toch wel zeer merkwaardig als spellen in de buurlanden toch zo'n stuk goedkoper kunnen zijn. Maar wat doe je daar aan ? Niet iedereen woont langs de grens en de Duitse versies zijn gecensureerd (of op z'n minst volledig vertaald zoals bij NWN).
Link naar reactie
[quote:775c14d9c3="Bos Poppink"]Ik vind de computerspellen juist een beetje te goedkoop. Kunnen niet actie voeren voor een hogere prijs, zodat kinderen geen geld meer hebben om bloot te staan aan al het geweld dat tegenwoordig in de spellen zit?[/quote:775c14d9c3] Das wel origineel, maar je schiet er niet zoveel mee op. De groep jongens (meestal) die dat soort spellen spelen zijn veel te lui om naar de winkel te fietsen, en halen een ISO van internet, branden die op cd, halen een no-cd patch en klaar...... (ik behoor hier btw niet bij) - bovendien, als ze spellen duurder maken worden dus ook de niet-gewelddadige games (lees: simcity, RCT, TTDX, HT18WOS, Trainz, etc.) duurder... (dat lijkt me wat minder, dat is nou juist het type spel dat ík speel :D)
Link naar reactie
Het is voor decoratie, was een mooie verzameling aan het opbouwen totdat uitgevers het nodig vonden games in DVD doosjes te gaan uitgeven :( En het was voor mij ook altijd weer zoiets van hier heb je 100 piek voor neergelegd, een handleiding die je niet met een vergrootglas hoeft te lezen en bij sommige games nog een poster of een map (HL Op4, GTA). Die kleine doosjes denk ik bij van tsja, is dat alles .... en als ik dan bij Battle For Dune de cd's uit het doosje zie stuiteren omdat in die krengen helemaal geen 3 of meer cd's passen .... :evil: [img:b12e40ce92]http://members.home.nl/terpelle/pics/DCP_1487%20(Small).JPG[/img:b12e40ce92] [img:b12e40ce92]http://members.home.nl/terpelle/pics/DCP_1490%20(Small).JPG[/img:b12e40ce92] Met die kleine flutdoosjes heb ik een 3e van de plank een keer vol. Ze zien er gewoon super goedkoop uit terwijl ze duurder zijn. imho is de beste oplossing een DVD box in een kartonnen doos, iedereen tevreden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...