Ga naar inhoud

Wat is de beste OS voor Gamers!?!


Aanbevolen berichten

[b:5fe0595293]OS Comparison - On Which Operating System Do Games Run Best? [/b:5fe0595293] Op Tomshardware staat een test die antwoord moet geven op deze vraag. Getest zijn: Windows ME Windows 2000 Pro SP 3 Windows XP Pro Windows XP Pro SP 1 Helaas geen Windows 98Se Hier een stukje van de conslusie: [quote:5fe0595293]Conclusion [color=red:5fe0595293][b:5fe0595293]The tests show that there's no reason today to use Windows 98/ME in a new system.[/b:5fe0595293][/color:5fe0595293] In many of the benchmarks, XP and 2000 are ahead - albeit only by a small margin. The biggest advantage of 2000 and XP, however, is in the more modern architecture, which, thanks to the increased stability and safety from crashes, allows for a much more relaxed work environment - and, of course, increased demands on the hardware as well. 98/ME users might ask if it is worth spending the money on XP and the additional RAM required for 2000/XP. This depends, above all, on how you plan to use the system. If you're only going to play games on it, then you can continue to use ME or 98SE. Most of the manufacturers no longer offer driver support for 98, but support for ME should still continue for a long time. All ME drivers work on 98 without a hitch (the naughty ones say that ME is only the retail version of a service pack for 98 SE...). For those who use their PCs for other purposes as well should turn to XP or 2000 - with regard to performance, there's no difference between them. Games now run on both systems with optimal performance, and they mostly run faster than on the older operating systems. Only the 60 Hz problem (http://xp-refresh.net/) puts a considerable damper on the gaming experience. Here, the only thing that will help is to turn to the freeware tools mentioned at the beginning of this article. In the following, we list the freeware tools for the most widely used graphics card series. For Windows XP, there's Service Pack 1, which many users are reluctant to use, for various reasons.[/quote:5fe0595293] [url=http://www.tomshardware.com/consumer/02q3/020930/index.html]Klik hier voor het hele artikel[/url] Ps. Ik had niet verwacht dat WinXP SP1 in een aantal benchmarks lager zou uitpakken dan zonder SP1.
Link naar reactie
  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Sorry hoor, maar voor die hele product-activering-troep (kan ik nog wel installeren over 4 jaar als WinXP niet meer ondersteund wordt ?) heb ik geen zin om op XP over te stappen. Ik blijf mooi bij Win98SE ... met mogelijk een overstap naar Linux als er naast UT2003 nog andere spellen komen (:( alleen m'n R8500 weerhoud me daar momenteel van om daarvoor te kiezen). enne : [quote:1552cc4c89] ... In addition, there are still many games coming out on the market that don't run properly on Windows XP. A good example of this is the U-Boot game "Silent Hunter II," which managed to crash the entire PC within a few minutes. ... [/quote:1552cc4c89] Hier heb ik al helemaal geen zin in. Zo stabiel is XP dus ook weer niet ;) btw : Win98SE is bij mij thuis 100% stabiel. Tot nu toe heeft alleen NWN regelmatig crashes gehad. De rest was zonder problemen te spelen ... // -- edit -- Gezien de resultaten en klachten over XP (60Hz probleem, spellen die weigeren) zou mijn conclusie luiden : er is GEEN REDEN om op XP over te stappen als je Win98SE hebt ... (btw : ze hebben WinME getest dat toch vrij instabiel schijnt te zijn tov Win98SE ... )
Link naar reactie
Viel mij een beetje tegen van ome Tom, dat hij het niet had over oudere games. Er zijn er diverse die niet goed draaien onder XP, zelfs niet in compatability mode. Als of je op een nieuwe pc alleen maar een nieuw OS draait, en nieuwe games koopt. Tomb Raider is bijvoorbeeld best leuk om nog eens uit de kast te halen. En dat schijnt soms grote problemen te hebben met XP. Dus maar bij het grof vuil? Dacht het niet.
Link naar reactie
//Jafo Er word gesproken over crashes van games in WinXP (voorbeeld Sillent Hunter II) Alle nieuwe games die ik heb gespeeld lopen probleemloos op WIndows XP pro bij mij. nooit crashes gehad die kwamen door de OS zelf. 60hz probleem waar je het over heeft is verleden tijd met SP1 en de toekomstige drivers van ATI zullen dit aanpakken voor Windows 2000 gebruikers. de 40.71 drivers van nvidia hebben al een refreshfix. Ik draai met veel plezier Windows XP pro NL incl SP1 :D
Link naar reactie
een spel dat crashed is een ding ... maar als het er in slaagt zelfs XP mee te nemen ("managed to crash the entire PC "(!)) dan vraag ik me toch af hoe stabiel XP nu werkelijk is. Maar zoals gezegd : die hele product-activering onzin is voor mij al genoeg reden om er van af te zien. Als M$ het straks niet meer ondersteund dan krijg je nog niet eens je oude pc aan de praat na een her-installatie ... mooie boel is dat :( Er zijn dan wel weer cracks e.d. voor om dat te omzeilen, maar ik vind dat zoiets uberhaupt niet in een OS hoort te zitten. Dan maar liever Win98SE totdat het absoluut niet anders kan. Om over de rest van hun licentie-politiek maar te zwijgen ... (stiekem een EULA aanpassen zodat ze jouw pc mogen ver***** vind ik te gek voor woorden.)
Link naar reactie
[quote:7ea043b508="JaFO"] Ik blijf mooi bij Win98SE ... met mogelijk een overstap naar Linux als er naast UT2003 nog andere spellen komen (:( alleen m'n R8500 weerhoud me daar momenteel van om daarvoor te kiezen). [/quote:7ea043b508] Ja, de ontwerper van UT2K3 is inderdaat handig geweest, maar je moet wel op de systeemeisen letten en vooral: weten waar je mee bezig bent in linux! (dwz, je moet weten hoe je een programma kan opstarten in een consele als root) Overigens, met WineX werken vele DirectX Windowsspellen ook in linux :D - dus er is vooruitgang in de wereld... O ja, nog één ding: neem GEEN lindows! Dat is gewonde linux-distro met wineX standaard geinstalleerd...
Link naar reactie
Je hebt als gamer geen keus. Je word gedwongen om winXP te gebruiken: 1. Win XP ondersteunt grote hoeveelheden geheugen (bijv 512 MB) 2. MS ondersteunt geen win98 meer. Toekomstige directX versies worden niet meer voor win98 gemaakt. 3. Dit heeft weer tot gevolg dat spelletjesmakers op den duur ook win98 niet meer ondersteunen. Je kan dus over een tijdje alleen maar kiezen uit WinXP of WinXP. Dit is de trieste realiteit :cry:
Link naar reactie
[quote:be55f32fde="bigstaal"]Je hebt als gamer geen keus. Je word gedwongen om winXP te gebruiken: 1. Win XP ondersteunt grote hoeveelheden geheugen (bijv 512 MB) 2. MS ondersteunt geen win98 meer. Toekomstige directX versies worden niet meer voor win98 gemaakt. 3. Dit heeft weer tot gevolg dat spelletjesmakers op den duur ook win98 niet meer ondersteunen. Je kan dus over een tijdje alleen maar kiezen uit WinXP of WinXP. Dit is de trieste realiteit :cry:[/quote:be55f32fde] OF WineX
Link naar reactie
[quote:01e050c1de="JaFO"]// bigstaal : Er zijn *nu* pas enkele spellen die DX8.1 eisen ... Voordat DX9 'gewoon' wordt zijn we minimaal 1 jaar verder, vooral gezien het feit dat er eigenlijk maar 1 kaart is die het ondersteund. Tegen die tijd dat geen DX voor Win9x meer wordt gemaakt zitten we waarschijnlijk aan de opvolger van XP.[/quote:01e050c1de] Je hebt gelijk. WinXP is eigenlijk alleen noodzakelijk voor nieuwe hardware. Wat dat aan gaat hebben we zeker nog wel een jaar respijt. Ik hoop wel dat productactivering wordt afgeschaft of verboden door justitie. Ik heb namelijk geen zin om aan MS te vragen of ik aub mijn pc mag gebruiken.
Link naar reactie
Ach ja, het kan ook overdreven worden. Bedoel als je IE6.0 helemaal ruk vind dan download je gratis Netscape toch? En met de huidge hdd's maakt het ook niet uit of je nu die IE installatie laat staan. Zelfde met de mediaplayer, download Winamp 3. En die product actievering, sja het is wat omslachtig (al stelt het weinig voor), maar goed liever dat als kopieerbeveiliging dan die "fraaie" oplossing van Sony (waarbij je pc vastslaat). En wen er maar aan, want met Longhorn zal het niet beter wezen :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...