Ga naar inhoud

PS2 op de PC ?


Aanbevolen berichten

[quote:0f51655e84="Speedy"]Dit kan niet omdat de pc er niet krachtig genoeg voor is, over een paar jaar misschien :) Let op met die programmatjes waar je het over hebt, vaak zit er een virus of trojan in. iig die emu's zijn fake.[/quote:0f51655e84] is dat zo joh?? wat voor systeem moet je aan denken dan? ik bedoel als ik het goed heeft draait een ps2 toch ook op een 733 mhz cpu geloof ik... ik weet wel dat windows natuurlijk ook wat geheugen en cpu gebruik neemt, maar wat moet je dan hebben een 4 ghz cpu met een NV30 en 1 gig aan geheugen ofzo :wink:
Link naar reactie
Kijk voor de grap maar naar de systeem-eisen van GTA3 voor de PC ... Dat is een vrij rechtstreekse port (geen emulatie). Er zijn genoeg mensen die problemen hadden met het gebrek aan snelheid op een redelijk moderne pc. Tel daar nog de onvermijdelijke vetragingen die emulatie met zich mee brengt en dan zit je m.i. idd al gauw aan een 3+ GHz CPU e.d. Toch wat overdreven als de console alleen al goedkoper is dan de grafische kaart van de gemiddelde gamer ;)
Link naar reactie
[quote:c7a1766709="turbulence"]is dat zo joh?? wat voor systeem moet je aan denken dan? ik bedoel als ik het goed heeft draait een ps2 toch ook op een 733 mhz cpu geloof ik... [/quote:c7a1766709] Nope. De ps2 draait op een kloksnelheid van 300MHz ... ik denk dat je in de war bent met de xbox ;) En je kunt idd beter gewoon een console kopen als je die spellen leuk vindt! Emulators kun je wel vergeten en dalijk is het sinterklaas en dan krijg je vaak van die leuke aanbiedingen :)
Link naar reactie
[quote:2078c1a3dc="kajutsa"][quote:2078c1a3dc="turbulence"]is dat zo joh?? wat voor systeem moet je aan denken dan? ik bedoel als ik het goed heeft draait een ps2 toch ook op een 733 mhz cpu geloof ik... [/quote:2078c1a3dc] Nope. De ps2 draait op een kloksnelheid van 300MHz ... ik denk dat je in de war bent met de xbox ;) En je kunt idd beter gewoon een console kopen als je die spellen leuk vindt! Emulators kun je wel vergeten en dalijk is het sinterklaas en dan krijg je vaak van die leuke aanbiedingen :)[/quote:2078c1a3dc] maar dan nog zegt kloksnelheid niks omdat je niet weet hoeveel instructies per kloktik verwerkt worden en hoeveel cycles de gemiddelde instructie is .... Kortweg : kloksnelheid zegt niks over snelheid (zelfs als de instructie-set identiek is is sneller niet altijd beter ... )
Link naar reactie
X-box is gewoon een pc op een ietwat aangepast moederbord. Er schijnt wat encryptie + een eigen protocol te zitten zodat je niet ff de HDD kunt verwisselen met een groter/sneller exemplaar en meer van dat soort geintjes om te voorkomen dat pc-spullen gebruikt zouden kunnen worden. PS2 : door Sony ontwikkelde hardware. CPU: 128 bit "Emotion Engine" System Clock : 300 mhz System memory : 32 MB Diirect Rambus Memory Bus Bandwidth : 3,2 GB per second en dan nog wat spul voor beeld en geluid ... X-Box : Intel Pentium III 733 MHz Processor 250 MHz X-chip ontwikkeld door Microsoft en nVidia ( Grafisch ) Gamecube : (voor de volledigheid) MPU (Microprocessor Unit): IBM PowerPC "Gekko" Manufacturing process: 0.18 Microns Copper Wire Technology Clock frequency: 405mhz + nog wat beeld & geluid spullen. Feitelijk is Sony de enige die alles zelf bedacht heeft en hebben de anderen alleen wat extra chips apart ontwikkeld of aangepast. Als je ff de sites van Sony / Nintendo / X-box en de diverse reviews van de consoles opzoekt zul je meer info vinden.
Link naar reactie
[quote:5181c9d78c="JaFO"] X-Box : Intel Pentium III 733 MHz Processor 250 MHz X-chip ontwikkeld door Microsoft en nVidia ( Grafisch ) Gamecube : (voor de volledigheid) MPU (Microprocessor Unit): IBM PowerPC "Gekko" Manufacturing process: 0.18 Microns Copper Wire Technology Clock frequency: 405mhz + nog wat beeld & geluid spullen.[/quote:5181c9d78c] Even aanvullen: De xbox heeft ook nog ram geheugen van 64MB ... 6.4GB/s [...] Ik vind sowieso dat de consoles te veel op pc's gaan lijken... het grote voorbeeld is daarvan de doos van Microschoft. Zoals jij zegt is sony een beetje in het zelfde schuitje gebleven en heeft alles zelf ontworpen, daarom krijgt de PS2 bij mij de voorkeur!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...