Ga naar inhoud

NeverWinterNights


Aanbevolen berichten

Als ik NWN opstart, loopt de comp. vast :cry: . Soms krijg ik zelfs dan een 'blauw' DOS-scherm'met een vermelding naar een (grafische) file.Mijn systeem: Athlon Thunderbird 1.4. Win XP 512 MB RAM. ASUS Geforce 2 GTS en Soundblaster Live. Op de site van Bioware stond dat de SB kaart problemen kan geven in Win XP. Maar ik heb de driver van NVidia en Soundblaster dus ge-updated, maar helaas. Als ik alles van SB eraf haal en alleen de driver van de Win XP CD opnieuw kan installeren, dan wil het spel - soms - wel doorspelen. Maar eerlijk gezegd, weet ik niet waar het aan ligt. Heeft iemand een idee?
Link naar reactie
[quote:0edbea78ea="Bo000"]ja, ik heb een file van ± 40 MB gedownload en geinstalleerd. Het gekke is, dat het spel soms, na een paar maal crashen, wèl speelt. Als ik een 'blauw' scherm krijg van het systeem, staat er dat de file: nv_disp.dll de storing veroorzaakt. Het is een file uit de NVidia-map.[/quote:0edbea78ea] misschien heb je nieuwe drivers nodig voor je grafische kaart. Heb je een beetje recente detonator drivers?
Link naar reactie
[b:be3d9cd06e][i:be3d9cd06e]nv_disp.dll [/i:be3d9cd06e][/b:be3d9cd06e] heeft idd met je Detenator drivers voor je GeForce 2 te maken. de oudere Detenator drivers willen niet goed samen met Windows XP ga naar www.nvidia.com en dowload de detenator drivers voor je videokaart. versie 30.82 hoezo heb je eigenlijk een file van 40mb gedowload? je kan toch gewoon update doen tijdens het opstarten van het spel. gewoon in het start menutje van NWN
Link naar reactie
[quote:f316116ec8="Bo000"]Detonator driver v. 30.82 heb ik ook al geprobeerd. Geen resultaat. Wat die patch van 40 MB betreft: ik had ook eerst de UPDATE-aangeklikt in het menu, maar die bleef ergens halverwege op een file steken die 'hij' niet kon vinden. dus dat lukte niet. Misschien komt het doordat ik een illegale versie van NWN gebruik :oops:[/quote:f316116ec8] Nou ja gewoon je verdiende loon laat ik maar zeggen.
Link naar reactie
ik denk dat ik de oplossing gevonden heb: ik heb nl. de BIOS van het moederbord (Soltek 75drv) geupdated. De nieuwste detonator software had ik er al op gezet (dank aan Red Dragon (Guru3d site)). Ik heb het spel nu 3x opgestart en geen probleem meer. Ik kan zelfs switchen naar Windows zonder dat de boel 'hangt'. Hoop dat 't zo blijft. Dank aan allen voor de hulp :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...