anoniem Geplaatst: 14 september 2002 Delen Geplaatst: 14 september 2002 Hoe ? In de map waar de demo is ge-installeerd staat een programma genaamde 'benchmark.exe' ... Dit programma doorloopt 3 onderdelen op max. detail op een resolutie : = fly-by van de 2 DM-levels = botmatch op de 2 DM-levels // --- Systeem : - AMD Athlon 800MHz - 512 Mb - Ati Radeon 8500LE (Catalyst 2.1) - Win98 SE Resultaten op 640x480 : - fly-by : 63.624573 - botmatch : 22.615366 -- edit -- LOL ... net met Catalyst 2.3 getest op 1024x768 : - 61.767101 - 22.092150 Ik zou zeggen : CPU is de limiet voor mij hier. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2002 Systeem : - AMD Athlon XP 1500+ - 512 Mb SDR sdram - nVidia GeForce4 ti4200 128MB @ 300/555MHz - WinXP Resultaten op 800x600: - fly-by : 90.223763 - botmatch : 30.047773 Resultaten op 640x480 : - fly-by : 89.803635 - botmatch : 29.822863 Verder ziet het er allemaal strak uit! Alleen loopt het niet helemaal vloeiend door mijn SDR sdram... maargoed, eind dit jaar ga ik toch een nieuwe pc bouwen! Kan ik het volledige spel zelf helemaal goed spelen :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2002 Met 4x aniso 1024: 188 en 67 1280: 147 en 67 1600: 101 en 62 Dit op een P4 2,53 en een R9700Pro De botmatch vreet CPU power!! en legt de game flink lam soms, tis wel duidelijk dat de AI zwaar is. Deze game is in botmatch weer CPU limited, maar een P4 4gig halen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2002 OK en nu opletten! AMD XP 2000+ 512 pc 2700 MSI GF3 Flyby 78.76 Botmatch 45.18 ^^Resolution 1280x960^^ Flyby 130.92 Botmatch 55.67 ^^Resolution 800x600^^ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2002 En nu ik, :) Resolution 1024-768 Flyby : 120,777336 Botmatch : 40,710144 P4 1.7@1785 ;) Gigabyte GA-IEXP 512mb ddr 2100 Leadtek TI 4400 Det 29.42 Win-XP pro Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2002 AXP 2000+ met 333 MHz FSB, verder standaardsnelheid 512 MB Corsair XMS 3000 2-2-2-5-1T Epox 8K3A ATI R8500 275/275 640x480, aniso 4x Flyby: 154.8 Botmatch: 52.1 800x600, aniso 4x Flyby: 146.2 Botmatch: 51.8 1024x768, aniso 4x Flyby: 116.5 Botmatch: 50.5 1280x960, aniso 4x Flyby: 78.8 Botmatch: 47.8 De botmatch is dus nogal CPU limited. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2002 1024*768 flyby: +- 45 botmatch: +- 30 ecs k7s5a, amd 1700+, 512sdram, gf2 gts @ 210/360 det 30.82, Win98 (fe) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 15 september 2002 Op me Niet overgeklokte RADEON 9700 Pro en AthlonXp 2200+ @ 12.5x145= 1815mhz volgende results [b:c766c05935]1024x768 Flyby: 170 fps Botmatch: 56 fps[/b:c766c05935] Zoals Skinnered al zegt is die botmatch er CPU afhankelijk. [edit] Score aangepast omdat ik me cpu settings had gewijzigd en de test daarna opnieuw heb gedraaid[/edit] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 15 september 2002 Die Radeon 9700 is echt [b:d901fc038a]de[/b:d901fc038a] kaart voor UT2003 (samen met een beste CPU uiteraard) ik heb even de test wat zwaarder gemaak: [b:d901fc038a]1280x960 Anisothropische filtering @ 16x FlyBy 137FPS Botmatch: 55,5 FPS[/b:d901fc038a] Echt heel erg indrukwekend vind ik dat. ben benieuwd of de Radeon 9700 de final versie met High detail ook zo vrolijk doorfietst met deze zware settings. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 15 september 2002 Athlon XP 1600+ 512MB PC 133 SDRAM Creative GeForce 2 GTS 640x480 Flyby: 88.7 Botmatch: 37.7 1024x768 Flyby: 43.7 Botmatch: 26.9 Valt me nog goed mee van die veredelde hoop zand, game loopt ook soepel op het eerste gezicht (kreeg na 1 min al een BSOD, das dan weer wat minder :)). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 15 september 2002 [quote:03264129d8="kajutsa"]Systeem : - AMD Athlon XP 1500+ - 512 Mb SDR sdram - nVidia GeForce4 ti4200 128MB @ 300/555MHz - WinXP Resultaten op 640x480 : - fly-by : 89.803635 - botmatch : 29.822863 Verder ziet het er allemaal strak uit! Alleen loopt het niet helemaal vloeiend door mijn SDR sdram... maargoed, eind dit jaar ga ik toch een nieuwe pc bouwen! Kan ik het volledige spel zelf helemaal goed spelen :wink:[/quote:03264129d8] Ik vind dat wel slechte resultaten als je ze met mijn systeem vergelijkt, die Ti4200 moet toch veel beter kunnen als mijn GTS? VIA chipset drivers wel geinstalleerd? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 15 september 2002 hehehe... Ja alles is al in orde :) Ik ben er vergeten bij te zetten dat ik aniso op 4x heb staan :) En SDR sdram is natuurlijk de boosdoener... BTW. met OpenGL draai ik nu op 1280*960 met aniso op 8x zonder enig probleem en het draait nog 10 beter dan D3D op lagere resoluties ook :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2002 Hoe kun je UT2003 op OGL laten draaien? :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2002 Zoek op: UT2003.ini ga naar: [code:1:2256b797d8][Engine.Engine] RenderDevice=D3DDrv.D3DRenderDevice ;RenderDevice=OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice ;RenderDevice=Engine.NullRenderDevice [/code:1:2256b797d8] en verander "RenderDevice=D3DDrv.D3DRenderDevice" in: "RenderDevice=OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice" Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2002 gaat dan je Benchmark ook op Open GL draaien? ik heb hem gebenchmarked op Direct3D namelijk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2002 Nee, je benchmark blijft op D3D draaien... daar ben ik nog niet achter gekomen hoe je hem op OpenGL moet krijgen! Dus als iemand het weet... tell us! :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2002 In Benchmark\stuff staan de ini-files die door de benchmark gebruikt worden ... en als je de benchmark wilt analyseren staat in de CSVs map een 'comma separated'-bestand dat je in MS Excel o.i.d. kunt laden en bekijken ... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2002 thanx... ik kan nu eindelijk mijn benchmark op OpenGL krijgen! :) Alleen mijn score was niet gek veel hoger... maar een paar fps! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2002 OpenGL leverde meer snelheid (72 fps / 25 fps bij 800x600), maar dat kwam volgens mij voornamelijk omdat bepaalde features missen : - in BR-Anubis zag ik geen team-logo's op de vlaggen/monitors ... - in DM-Asbestos zag ik de ventilator-schaduw niet op het wapen ... - bij het botmatch-deel van de benchmark merkte ik dat de schaduwen voor de karakters simpele bolletjes waren ipv echte schaduwen ... fps lag ook bij het spelen zonder bots/spelers aanmerkelijk hoger (in asbestos op enkele punten > 100 fps) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2002 Op de volgende site staat meer uitleg over de benchmark : http://www.hardocp.com/article.html?art=MzU4 Inclusief uitleg hoe een en ander 'eerlijker' kan verlopen mocht je echt willen vergelijken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen