Ga naar inhoud

WindowsXP: Quake2 en Half-live vallen voortdurend stil


Aanbevolen berichten

Op windows98 geen probleem, met XP heb ik voortdurend dat de computer tilt slaat als ik even aan het spelen ben. Meestal blijft het beeld staan, reageert niets meer en (typisch) blijft het geluid hangen: hezelfde fragment van een geluid wordt blijvend afgespeeld (als een CD die blijft hangen) Dacht dat het aan mijn soundblaster16 lag die niet kon volgen, dus een nieuwe soundblaster (Audio PC 128) gekocht, maar het helpt niets. Ik heb al geëxperimenteerd met de compatibiliteit op windows98 / ME / ... te zetten maar er verandert niets! Mijn games zijn geïnstalleerd op de derde partitie van een 20 GB-schijf en op die partitie heb ik nog 1.5 gB over. Er blijft mij telkens niets anders te doen dan Control-alt-delete, mijn compu start telkens terug op (ik geraak dus niet aan taakbeheer!) mèt een scandisk... Weet iemand wat ik kan doen? [ Dit bericht is bewerkt door: passer op 2002-04-13 20:15 ]
Link naar reactie
[quote:230df25e46] Op 16-04-2002 11:33 schreef Brumbo: Heeft waarschijnlijk gewoon met XP te maken, tis wel handig als je je SysSpecs derbij zet. Btw tis Half-LiFe [/quote:230df25e46] Hij heeft 98/me al geprobeerd... Heb je overgeclocked toevallig? Het kan zijn dat je een warmteprobleem hebt. Met name de videokaart kan de boosdoener zijn als ik het zo zie...
Link naar reactie
Hier wat meer gegevens: - tussen (): bedankt voor jullie antwoord! Award Modular Bios : Rom PCI / ISA bios (2A5LEH2B) Moederbord: Spacewalker 400 hz HD: Maxtor 32049H3 (3 partities van 6 mb) 168 mb ram Videokaart: Sis 300 / 30516mB Creative sound blaster PCI 128 (niet overclocked) Heb je hier genoeg aan? [ Dit bericht is bewerkt door: Passer op 2002-04-16 20:46 ]
Link naar reactie
Ik heb al van alles geprobeerd en zo ook half-life opnieuw geïnstalleerd. Ook heb ik ergens (waar was het weer?) iets van visuele effecten of energiegebruik op 'optimaal' gezet. Hoe dan ook: het eigenlijke half-life schijnt zonder problemen te draaien, maar ik had dan ook voornamelijk problemen met gedownloade single player maps, zo vb. poke 646. ik wilde dit ook eens opnieuw uittesten, maar het start nu helemaal niet meer op en het schijnt slecht gebrand te zijn op mijn CD zodat ik het opnieuw moet downloaden en installeren. Voorlopig dus windstilte en uitproberen - als het nog niet lukt, plaats ik wel een nieuw bericht. alvas allemaal bedankt voor je antwoorden!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...