Ga naar inhoud

Flight Sim 2000 performance problemen


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Uit een aantal boeken en online reviews, haal ik dat een PII-300 machine met 128 mb ram RUIM voldoende moet zijn om Flight Simulator 2000 vloeiend te laten lopen in 1024x768. Ik heb een PII-400, 256 mb ram, GeForce 2 Ti 32 mb DDR, en 27 GB WD Expert. Het spel is geheel geinstalleerd (1,1 GB) en ik zit met het volgende probleem. Zelfs als ik het spel speel op 640x480, met alle details aan, is het spel onmogelijk vloeiend te spelen; laat staan op 1024x768. Heeft iemand dergelijke ervaringen, en weet iemand een oplossing?
Link naar reactie
Ik heb anders wel reviews gelezen dat de specs van jouw computer wel de minimaalste eisen zijn, en dat het spel daarop helemaal niet goed zal lopen. De MS-spellen staan er volgens mij juist om bekend (Flightsimulator, Trainsimulator) dat ze tijdens het uitbrengen verschrikkelijk zware eisen stellen aan de computers. Haast onmogelijke eisen als je het spel bij uitkomst koopt en je PC is dan alweer een jaartje ouder. En tijdens de uitkomst van FS2000 was jouw PC bepaald niet een van de modernste meer... (alhoewel je wel genoeg geheugen hebt bijgeprikt zo te zien). Het zal echt wel te maken hebben met je PC-specs denk ik.
Link naar reactie
Je kan ook overwegen of Flightsimulator98 te kopen. Die zal denk ik als een zonnetje vliegen op jouw PC. En de graphics daarvan zijn ook nog niet slecht vond ik. En als je een nieuwe PC gaat kopen: Een Pentium-4 is uiteraard een goede processor, maar overweeg eens een AMD-processor met DDR-geheugen. Scheelt toch een hoop geld t.o.v. een Pentium. Lees de andere berichten op dit forum er ook nog maar eens over na.
Link naar reactie
tsja over de AMD-Intel kwestie kan er veel gediscussieerd worden :wink: ik persoonlijk zal altijd voor Intel kiezen, en dan met RIMM geheugen maar, uiteraard, even goed bedankt voor je reactie :smile: en je hebt helemaal gelijk, ik speel namelijk ook Combat Flight Simulator (die gebaseerd is op de FS98 engine) en die draait super. ik zal zeker is kijken bij Bart Smit :grin:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...