Ga naar inhoud

Wat kan ik het beste kopen als (budget) game-pc?


Aanbevolen berichten

[quote:7ff2d9c840] Op 12-02-2002 16:04, schreef BA: Idd, van wat ik gelezen heb wordt de GF4 Ti 4200 net iets duurder als de MX 440, ik zou dan toch eerder voor de Ti 4200 gaan. In games als Doom III schijnt de GF3 het beter te doen als een GF4 MX. De R8500 doet het ook prima, alleen zoals ik eerder al zei zitten er nog wat driver issues in. (Bij nVidia ook, maar die komen minder naar voren) [/quote:7ff2d9c840] Wanneer precies komt die Geforce 4 Ti 4200 uit dan? Toch niet na de zomer zoals ik hier hoorde? Daar kan ik niet op wachten. Liever dan een Geforce 3 Ti500 ofzo. Ja, dat doe ik ipv een ATI Radeon, want ik ben niet overtuigd van die kwaliteit van de Radeon en daarbij wil ik niet al die perfecte poespas zoals anti-aliasing, zoals jij met die gfx een perfectionist bent. :razz: Liever een betrouwbare en snelle kaart.
Link naar reactie
  • Reacties 102
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    103

[quote:8d2c33ac33] Ja, dat doe ik ipv een ATI Radeon, want ik ben niet overtuigd van die kwaliteit van de Radeon en daarbij wil ik niet al die perfecte poespas zoals anti-aliasing, zoals jij met die gfx een perfectionist bent [/quote:8d2c33ac33] LOL :grin: [quote:8d2c33ac33] Sorry hoor maar de nvidia drivers zijn ook niet altijd even goed hoor. bovendien heeft ATI zijn driver problemen aardig onder controle. Als ik nu een kaart zou moeten kopen dan nem ik de ATI8500 of zijn grotere broer met 128 mb. Ik heb tot nu toe altijd nvidia gehad maar ik ga nu toch eens zo'n ATI kaart proberen. [/quote:8d2c33ac33] Idd, maar dat betekend niet dat ze alles opgelost hebben, de performance zou in een aantal games nog wel flink omhoog kunnen (Al is hij wel al heel erg snel) en er zijn nog wat game specific issues. Aan de andere kant las ik alweer ergens dat er binnen een maand een nieuwe driverrelease van ATI op komst is, die veel problemen oplossen moet...
Link naar reactie
[quote:90d46f646d] Op 13-02-2002 14:33, schreef BA: Idd, maar dat betekend niet dat ze alles opgelost hebben, de performance zou in een aantal games nog wel flink omhoog kunnen (Al is hij wel al heel erg snel) en er zijn nog wat game specific issues. Aan de andere kant las ik alweer ergens dat er binnen een maand een nieuwe driverrelease van ATI op komst is, die veel problemen oplossen moet... [/quote:90d46f646d] Dat komt dan mooi uit tegen die tijd hoop ik mijn nieuwe bak klaar te hebben :smile:
Link naar reactie
[quote:aa526c31e8] Op 13-02-2002 22:09, schreef Jimmy: Stop de discussie. Op http://www.hardware.info staat elke maand een optimaal systeem samengesteld voor 1000, 2000 of 300 €. Ga daar maar eens kijken. Dan zie ik wel dat mijn P4 met 256 RIMM+ECC wel erg duur was :wink: Maar ja, [/quote:aa526c31e8] Jeetje wat is er mis met iemand die niet lukraak wil afgaan op mening van een bepaalde reviewer of site (hardwareinfo etc). Ik zou het eerder dom en onwetend vinden als je gewoon afgaat op het oordeel van een bepaalde site of reviewer. Iedereen weet dat het beter is om eerst eens goed om je heen te kijken en vragen stellen en dat is nu precies wat hier gebeurde. (even over hardwareinfo het is lachwekkend dat ze slechts een geforce3ti200 en een XP1700+ kiezen voor hun HIGHEND machine :grin: (ALS ik aan highend denk denk ik aan the top of the bill xp1900+ etc etc maar jij dat is mijn mening)
Link naar reactie
Als je echt goedkoop maar toch goed uit wilt zijn kijk dan eens naar een ECS moederbord. Zijn goed en heel stabiel, en maar iets minder snel dan concurenten. ECS K7S5A met SIS 735 chipset is rond de € 90 ECS K7VTA3A met Via 266A chipset is rond de € 110 Kn je dus veel geld schelen, en voor gamen zijn ze snel zat. Wil je een goede en goedkope grafische kaart. Kijk dan eens naar een INNO3D Geforce3 TI 200, die is rond de € 265
Link naar reactie
Koop een (leuk) computer blad zoals: Computer totaal, Coputer-idee, PC-active staan meestal de budget-pc in. Kan je meteen zien hoe ze testen en waarom de ene pc beter is dan het andere. Kan je dit dan nog niet betalen dan kan je met deze informatie jouw eigen pc in elkaar zetten meestal ook wel de beste keus als je tijd er in wil steken om te zoeken naar het goed koopste en een beetje verstand heb met het inelkaar zetten van PC's. mzzzl en succes
Link naar reactie
Bedankt voor de tip, maar ik heb dus al een abonnement op Computer Totaal. En om nu te zeggen dat ze nu altijd goede sytemen in het blad hebben staan, nou nee (maar dat komt natuurlijk door het aanbod). En Computer Totaal is toch echt het beste blad naar mijn mening. Daarom vroeg ik het op het forum omdat daar vast en zeker een heleboel experts (en niet experts) op kijken. [ Dit Bericht is bewerkt door: The One op 2002-02-18 15:16 ]
Link naar reactie
koop nooit een complete PC. Losse onderdelen zijn veel goedkoper. Woon je dicht bij de duitse grens, check daar de prijzen dan even. Ik ga altijd na Aken, scheelt voor een compleet systeem toch gouw enkele 100tjes. Koop ook niet het nieuwste van het nieuwste, dat is alleen maar onzin en voor dat je met je computertje thuis bent aangekomen is het alweer verouderd. http://www.computer-cash-carry.de Zorg voor voldoende RAM. DDR is wel een stuk sneller en zeker niet veel duurder. Processor; AMD is beter, sneller en goedkoper dan Intel. http://www.madonion.com Kun je systemen mooi vergelijken.
Link naar reactie
Die site van madonion heb je dus mooi geen ruk aan als vergelijking voor een nieuwe PC, de hoge scores die daar gehaald worden zijn allemaal mega overgeklokte systemen. Als je dan dus thuis komt en jou net gekochte systeem blijkt flink wat minder punten te scoren, dan kan dat een teleurstelling zijn. Verder is de 3Dmark score niet representatief voor de performance in alle games.
Link naar reactie
Koop een pentium athlon en zo is troep. Zelf heb ik een athlon (deze heeft mijn vader gekocht) en heb er heel veel problemen mee gehad. Let er ook op dat er een goede versie van windows opzit. Want xp werkt niet meer met DOS dus oude spelletjes spelen met je neefje kun je wel vergeten. Ook werkt xp niet meer met oudere programma's zoals nero of mis je ineens een paar drivers blijf dus bij Millenium of 98 xp bevat veel bugs. Verder genoeg mb ram (ik heb 256 mb ram) en 32 mb videocard. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. The Plague
Link naar reactie
[quote:81c4575c24] Op 20-02-2002 14:36, schreef The Plague: Koop een pentium athlon en zo is troep. Zelf heb ik een athlon (deze heeft mijn vader gekocht) en heb er heel veel problemen mee gehad. The Plague [/quote:81c4575c24] Hmmm ik ben nu mijn 4e AMD based pc aan het bouwen en ik heb nog nooit problemen gehad met de processor enzo. Wat was er dan allemaal mis mee ??
Link naar reactie
[quote:68297e8b37] Op 20-02-2002 15:39, schreef BA: Het is gewoon een feit dat 90% van de problemen met AMD systemen te wijten is aan de technische kennis van de bouwer zelf. Helaas willen zij dit vaak niet geloven, en geven dus AMD maar de schuld. [/quote:68297e8b37] Nu is mijn technische kennis ook niet echt groot op het gebied van zelf bouwen :smile: maar een beetje logisch denken en goede koeling doet een hoop.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...