Ga naar inhoud

Is dit een goede game pc tegen een redelijke prijs?


Aanbevolen berichten

Ik bij [url=http://www.memo.nl]memo systems[/url]. Mijn eigen pc was een compleet systeem (zelf samengesteld, en door hun laten assembleren en testen). Mijn moeders pc (paar maanden oud) heb ik als losse onderdelen bij memo gekocht en zelf in elkaar gezet... Scheelt ook weer geld :smile: Memo is behoorlijk goedkoop, zitten in de buurt en hebben een technische dienst. Daarnaast krijg ik korting via de studievereniging, dus dat is ook wel leuk :smile: Ik heb bij mijn moeders pc de overweging gemaakt om via internet een en ander te bestellen. Maar dat wilde ik eigenlijk bij 1 zaak doen. Als ik dat uitrekende maakte het in vergelijking met memo+korting nauwelijks uit... Het scheelde wel behoorlijk als je voor ieder onderdeel de goedkoopste winkel nam (tweakers.net pricewatch).
Link naar reactie
Ik heb mijn pc samengesteld (niet zelf gebouwd) bij Norrod. Zoek eens naar een winkel in de buurt waar je je pc zelf kunt samenstellen, dan weet je precies wat er in de computer komt. Je kunt de configuratie die je hebt bedacht hier nog even posten. Dan weet je of het geschikt is voor spellen. Gamen vergt behoorlijk wat van je systeem. Zoals mijn voorbeeldconfiguratie hierboven bewijst, betekent dat niet dat een game-pc heel duur moet zijn, maar het is wel van belang dat je op bepaalde dingen let. Die computers van Vobis en Dixons e.d. zijn daar juist vaak zwak in. Vaak zit er een dure processor in, maar verder goedkope spullen. Terwijl voor spellen juist bijv. de videokaart zo belangrijk is.
Link naar reactie
Ik weet toevallig nog een leuk systeem Aldi gaat weer stunten met een leuke pc. Ik zou daar is kijken (www.aldi.nl) vanaf 10-4-2002 zijn ze te koop daar hebben ze een leuke game pc voor 1249 Euro. Intel Pentium 4 processor 2.0 GHz kloksfrequentie, 400 MHz Front Side Bus 512 KB Second Level Cache • Motherboard met 3 PCI-sleuven • [b:ed0461b66d]G-force 4 MX 460[/b:ed0461b66d] grafische kaart 64 MB DDR SDRAM AGP 4x (dubbele datasnelheid) met TV & Video IN Anti-aliasing • Sony CD-brander 24 max 10x 40 max Incl. Nero Burning Rom OEM versie • DVD-ROM 16 x • Seagate 80 GB harde schijf, Ultra ATA 100 Interface • Siemens 256 MB PC 2100 DDR SDRAM werkgeheugen (1 module), max. werkgeheugen 1 GB • FireWire/ IEEE 1394 1 x front, 2 x achterzijde • Dolby Digital 6-kanaals audio-controller voor de digitale thuisbioscoopervaring • Netwerkcontroller on board Fast Ethernet 10/100 Mbit • 4 x USB (2x front, 2x achterzijde) front audio/video-in, 1 x frontmicrofoon-in • Medion modem 56K V.90 PCI Data Fax incl. Faxsoftware OEM versie en telefoonleiding • Sony 3.5 diskettestation • Microsoft Intellimuis incl. pad OEM versie • Medion PS/2-toetsenbord met multimedia hotkey's • Voorgeïnstalleerd en op CD-rom: WorkSuite Word 2002 Encarta 2002 Works 6.0 Picture It! Autoroute 2002 Windows XP • Medion power cinema Bevat 6 professionele programma's voor video- en audiotoepassingen • Medion multimedia speakers een 19" monitor voor 235 Euro. Ik denk dat je daar voor weinig geld een hele aardige game pc heb. Wees niet bevooroordeeld omdat het Aldi is want ze leveren best goede spullen. _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=15519]My System[/url] | [url=http://service.madonion.com/compare?2k1=3106024]3Dmark2001SE[/url] [ Dit bericht is bewerkt door: GeForce Mike op 2002-04-09 00:16 ]
Link naar reactie
Dat Aldi-systeem wilde ik ook net voorstellen. Als dat zo zie heb je dan waar voor je geld en een fijne gamecomputer! Ik heb zelf nog nooit zo'n Aldi-computer gekocht, maar het schijnt dat je er wel direct bij moet zijn als je er een wilt hebben (dus de dag dat ze verkocht worden vroeg naar de winkel gaan). Deze computer is wel zonder monitor trouwens (als ik het goed zie).
Link naar reactie
Doe Aldi pc is vanaf morgen te koop (10-4-2002) dus iedereen die hem wil moet er morgen dus bij zijn Ik heb hem gister geinstaleerd bij een vriendin van me die Hoofd-kassiere is bij de Aldi en dat ding Maandag al in huis had :grin: Alles was goed geinstaleerd cd's netjes erbij. 3dmark2001SE gedraaid score [b:5f507f7515]6110[/b:5f507f7515] Dat is niet slecht voor een GeForce 4 MX 460 dacht ik zo. Het is een complete pc en ziet er netjes. uit. Zij hadden de 17"monitor genomen die vond ik kwalitatief niet zo goed. 1024x768x32x100hz gaf onscherp beeld op de desktop.
Link naar reactie
[url=http://www.norrod.nl]Norrod[/url] is een goede allrounder. [url=http://www.funprice.nl]Funprice[/url] kan er ook nog wel mee door, maar is ietsie duurder (als ik me goed herinner). [url=http://www.gistron.com]Gistron[/url] is een goedkoop postorderbedrijf (gevestigd in Duitsland maar hanteert wel Nederlands), die bij de één bekend staat als "superspul voor de laagste prijs" en bij een ander als "bedrijf dat rotzooi levert". Ik heb er in ieder geval een ECS K7S5A gekocht, en die was hardstikke goedkoop & ondanks 'leveringsproblemen' in een week thuisbezorgd. Daarom schaar ik me op dit moment achter de schare van "superspul voor de laagste prijs". :smile: En verder... snuffel eens rond op [url=http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp]de Tweakers Pricewatch[/url], daar kan je vast wel uitvinden wat een niet al te duur bedrijf is die een beetje kwaliteit levert en die bij je in de buurt zit.
Link naar reactie
En de Aldi is inderdaad ook wel een aanrader. Vroeger hadden ze misschien niet de beste spullen, tegenwoordig is het prima spul, bijna nooit klachten over gehoord. Ze hebben geleerd van hun fouten, denk ik. :smile: Ze hebben altijd succes met die dingen. In tegenstelling tot de AH. Laat die maar lekker naast de broodjes staan.
Link naar reactie
[quote:9748df5ad9] Op 09-04-2002 16:52 schreef Speedy: Ze jatten bwv de pc uit je winkelkar als je een pak hagelslag wil pakken :smile: Dus inderdaad voor opening al op de stoep staan en zorgen dat je goeie schoenen aan hebt zodat je snel bij de pc's kan komen :smile: [/quote:9748df5ad9] Ja, precies de reden waarom ik nooit bij de Aldi ga winkelen (voor mijn boodschappen, that is). Ik mag dan een arme student zijn, maar als ik boodschappen doe en mensen gaan met hun karretjes in mijn knieholten zitten duwen, niet begrijpend dat ik moeilijk over de rij die voor me staat heen kan lopen, dan ga ik toch liever naar de AH. Maar voor een pc kun je die vernedering natuurlijk best een keer ondergaan.
Link naar reactie
als ik je een goede raad mag geven: ga niet naar Vobis of Dixon. Als er 2 zaken zijn waar ze geen verstand van zaken hebben, is het daar wel. trouwens de service is ook abominabel ! niet dat ik slechte ervaringen met deze zaken heb, maar ik draai al wat langer mee in de Comp wereld. Gewoon een beetje op internet rondneuzen, heb je ze nog goedkoper ook.
Link naar reactie
ik denk dat je voor de aanschaf van een pc gewoon eens een bedrijf wat voornamelijk op internet werkt moet proberen informatique heb ik al lange tijd hele goeie ervaring mee bijvoorbeeld, ze zijn niet de goedkoopste, maar wel goedkoop! en de service is ook nog eens geweldig dat kun je bij aldi niet echt verwachten. Wat moet je met een goedkope pc waarbij de service en garantie ver te zoeken is als er eenmaal wat aan je systeem mankeert, dan ben je nog veel duurder uit
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...