Ga naar inhoud

Twijfel tussen 3 laptops, is SSD de moeite waard?


anoniem

Aanbevolen berichten

Na 4 jaar met mijn Samsung RV520 te hebben gewerkt, ben ik nu aan een nieuwe laptop toe. De eisen aan mijn nieuwe laptop zijn: - Een betere processor dan mijn vorige (Intel Core i5-2410M) - Regelmatig met grafische programma's als photoshop, illustrator en indesign kunnen werken - Dagelijks gebruik ter ontspanning - Er worden geen veeleisende games op gespeeld - Het liefst een 15 inch scherm - Maximaal 900 euro Zelf heb ik al veel gelezen en rondgekeken op forums en webshops en daaruit is de vraag ontstaan: Als de prijs nagenoeg hetzelfde is, kan ik in mijn geval dan beter kiezen voor een grote HDD schijf of een kleinere SDD schijf? De opties die ik in gedachten heb zijn de volgende: - Toshiba Satellite L50-B-2D6 - ASUS R556LN-DM459H - Dell Inspiron 5548
Link naar reactie
Gezien het feit dat u veel met grafische programma's en veeleisende games werkt zou de keus op dat punt voor mij makkelijk zijn: Absoluut een laptop met SSD daar deze sneller werkt dan een standaard HDD. Mocht er ruimtegebrek komen door de output van photoshop, illustrator en indesign, dan is een externe harddisc snel gekocht. Verder zou ik de keus voornamelijk laten afhangen van de videokaart. Wel even checken of deze zwaar genoeg is om de betere games ana te kunnen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...