Ga naar inhoud

Rode kruisje op het scherm


anoniem

Aanbevolen berichten

Wie kan me vertellen waar 't aan ligt dat op bepaalde sites rode kruisjes zichtbaar zijn, waar eigenlijk afbeeldingen horen te staan? Dit gebeurt bij zowel internet (internet explorer 6.0) als e-mail Outlook express). Ligt dit aan het geheugen van de computer of ...? Besturing Windows XP zonder SP2. Alvast bedankt. Jan Smolders.
Link naar reactie
Ik heb hetzelfde probleem. Ik draai (hier) Windows 2000 Pro SP4, en heb de IE6 SP1 erop staan. Nu laat ie bij bijvoorbeeld hotmail geen GIF plaatjes zien, maar witte hokjes met rode kruisjes. Afbeeldingen weergeven staat aangevinkt, ik heb IE al opnieuw geinstalleerd, zonder resultaat. Ik heb ook Firefox erop staan, maar MSN Messenger lijkt vast verbonden aan IE. Dus deze heb ik ook zo nu en dan nog nodig. Ik heb gezocht naar hosts bestanden, en er kwamen slechts 2 'voorbeeld'-bestanden naar voren (ontdekt na openen met kladblok). Java had ik al, maar heb ik ook opnieuw geinstalleerd, zonder resultaat. Flash heb ik ook, maar dat is het niet. Opmerkelijk is dat GIF bestanden die op de harde schijf staat wél worden weergegeven, bij internetpagina's is te zien dat er '(xxx items over) Bezig met downloaden van afbeelding: http://..........gif...' Na ca. een minuut komen er witte vlakjes met rode kruisjes op de plaats waar de afbeeldingen horen. Wie weet er nog een oplossing/oorzaak?
Link naar reactie
Ik herken het probleem voor een deel. Ik kom het nog weleens tegen als een site moeilijk te bereiken is. Er volgt een zogenaamde "timeout" (het duurt te lang) en het downloaden van de site wordt verbroken. Hier kun je weinig aan doen. Dit heeft meer met de capaciteit van de aanbieder te maken. Soms wel Vernieuwen helpen. De reeds gedwonloaden plaatjes worden dan uit de cache (geheugen/harde schijf van de computer) gehaalt, waardoor er meer tijd overblijft voor de overige plaatjes. Voor de duidelijkheid, dit kan een oorzaak zijn, maar er kan ook wat anders aan de hand zijn.
Link naar reactie
Misschien ten overvloede, maar een volle cache wil nog wel eens de oorzaak zijn. Doet dit fenomeen zich ook voor bij een lege cache?? Loop dit soort zaken nog eens na + de geavanceerde instellngen van IE. Als ook dit niet helpt, probeer dan de truc welke M$ zelf in z'n KB heeft staan v.w.b. een corrupte Internet cache: Extra / Internet-opties / Tijdelijke Internet bestanden / Instellingen / Map verplaatsen. Zet die map (tijdelijk) "ergens anders" neer. Verwijder de oorspronkelijke map Temp Internet Files en evt. onderliggende structuur. Dit kan nu veilig, want hij is niet meer in gebruik. Herhaal dit spelletje (Map verplaatsen), maar zorg dat je de oorsponkelijke locatie opgeeft. Er wordt nu weer een "verse" map "Tijdelijke Internet bestanden" of "Temporary Internet files" aangemaakt. Vergeet niet de eerder aangemaakte weer verwijderen.... Suc6, Ton
Link naar reactie
Bovenstaande berichten heb ik allemaal uitgevoerd. Helaas zonder succes. Als ik de pagina van www.computertotaal.nl open zie ik bovenaan rechts in het beeld, 'bewerking afgebroken', evenals midden in de pagina. Hier moeten volgens mij advertenties staan. Als ik e-mail krijg waar ik door moet klikken naar een andere site, dan lukt dit soms niet. Er volgt een pagina 'deze pagina kan niet weergegeven worden'. Ook in de e-mail-berichten zelf zijn er afbeeldingen niet zichtbaar en komt er een rood kruisje. Ligt dit mischien aan de browserinstelling of de e-mail-instelling? Of heeft dit iets met veiligheid te maken? Aan de snelheid van mijn verbinding kan het volgens mij niet liggen, ik heb ADSL comfort van Planet. Wie weet raad?
Link naar reactie
open je hosts. eens? win xp: start/uitvoeren type: notepad C:\WINdows\system32\drivers\etc\hosts. <ok> als er meer dan 10 regels 127.0.0.1 zijn komt het zeker daardoor, anders moeten we ff verder zoeken, Met het programmaatje Kladblok van Windows kun je alles wat na # 102.54.94.97 rhino.acme.com # bronserver # 38.25.63.10 x.acme.com # x clienthost 127.0.0.1 localhost staat verwijderen. Alles werkt dan weer. Met dank aan Webspider. Vriendelijk groetend, Jan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...