Ga naar inhoud

Download snelheid


anoniem

Aanbevolen berichten

Wie heeft wat uitleg: Mijn download snelheid is vlg. www.speedtest.nl zo'n 120 kb/sec, hetgeen aardig overeen komt met wat de Provider (kabel, Chello) opgeeft. Ik download niet zo bar veel, maar merk wel dat er giga veel verschil aanwezig is tussen de ene URL en de andere. Dus de uitspraak "download een willekeurige file van een willekeurige URL" kan aardig wat verschil opleveren. Niet echt bruikbare methode dus(?) Deze vraag is eigenlijk naar aanleiding van de laatste ervaring: het downloaden van Ad-Aware SE. Dit ging tergend langzaam; ca. 25 kb/sec! En dit terwijl b.v. de virus defs van Symantec meestal binnen zijn op 't moment dat ik met m'n ogen knipper. Nu betreft 't in het laatste geval vaak niet meer dan ongeveer 200 kb, maar toch..... Mijn indruk is dat er dus eigenlijk nooit een "echte" download snelheid is aan te geven, omdat er veel te veel factoren in 't spel zijn. Correct, of....?? Groet, Ton
Link naar reactie
[quote:b25f22b4bd="lion"] Deze vraag is eigenlijk naar aanleiding van de laatste ervaring: het downloaden van Ad-Aware SE. Dit ging tergend langzaam; ca. 25 kb/sec! [/quote:b25f22b4bd] Aan het downloaden van MajorGeeks.com? Die is idd. traag. Neem je de mirror van Download.com dan gaat het een stuk rapper. Kortom, heeft vaak nix met je verbinding te maken, maar met de downloadsite.
Link naar reactie
nah das toch wat te kort door de bocht denk ik ... en een bepaling van je download snelheid doe je niet op willekeurige sites, met willekeurige bestanden .... dat doe je verschillende malen op verschillende tijdstippen op verschillende testsites ... en dan heb je een gemiddelde ... je blijft afhankelijk van drukte en de servers die je bezoekt ... maar ik trek toch meestal gewon mijn 250 KB met downloaden hoor
Link naar reactie
Beladen met alle info trek ik voor mezelf de conclusie dat 't vooorkeur verdient om te spreken over "[u:8f8c5240e8]gemiddelde[/u:8f8c5240e8] dowloadsnelheid". Dit gemiddelde is, statistisch gezien, pas betrouwbaar na zoveel mogelijk downloads gelogged te hebben..... Lijkt een beetje gezeur allemaal, maar dat er zulke gigantische verschillen bestaan wist ik ook niet..... Groet, Ton
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...