anoniem Geplaatst: 31 oktober 2004 Delen Geplaatst: 31 oktober 2004 Wie heeft wat uitleg: Mijn download snelheid is vlg. www.speedtest.nl zo'n 120 kb/sec, hetgeen aardig overeen komt met wat de Provider (kabel, Chello) opgeeft. Ik download niet zo bar veel, maar merk wel dat er giga veel verschil aanwezig is tussen de ene URL en de andere. Dus de uitspraak "download een willekeurige file van een willekeurige URL" kan aardig wat verschil opleveren. Niet echt bruikbare methode dus(?) Deze vraag is eigenlijk naar aanleiding van de laatste ervaring: het downloaden van Ad-Aware SE. Dit ging tergend langzaam; ca. 25 kb/sec! En dit terwijl b.v. de virus defs van Symantec meestal binnen zijn op 't moment dat ik met m'n ogen knipper. Nu betreft 't in het laatste geval vaak niet meer dan ongeveer 200 kb, maar toch..... Mijn indruk is dat er dus eigenlijk nooit een "echte" download snelheid is aan te geven, omdat er veel te veel factoren in 't spel zijn. Correct, of....?? Groet, Ton Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2004 daar is niet veel aan toe te voegen. De download snelheid die de provider opgeeft is de maximaal haalbare snelheid, met dat abbonoment wat je hebt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2004 [quote:b25f22b4bd="lion"] Deze vraag is eigenlijk naar aanleiding van de laatste ervaring: het downloaden van Ad-Aware SE. Dit ging tergend langzaam; ca. 25 kb/sec! [/quote:b25f22b4bd] Aan het downloaden van MajorGeeks.com? Die is idd. traag. Neem je de mirror van Download.com dan gaat het een stuk rapper. Kortom, heeft vaak nix met je verbinding te maken, maar met de downloadsite. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2004 Dan klopt dus mijn lezing dat "een willekeurige file ergens downloaden" niet per definitie maatgevend is voor de bepaling van een downloadsnelheid.... Groet, Ton Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2004 nah das toch wat te kort door de bocht denk ik ... en een bepaling van je download snelheid doe je niet op willekeurige sites, met willekeurige bestanden .... dat doe je verschillende malen op verschillende tijdstippen op verschillende testsites ... en dan heb je een gemiddelde ... je blijft afhankelijk van drukte en de servers die je bezoekt ... maar ik trek toch meestal gewon mijn 250 KB met downloaden hoor Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2004 Beladen met alle info trek ik voor mezelf de conclusie dat 't vooorkeur verdient om te spreken over "[u:8f8c5240e8]gemiddelde[/u:8f8c5240e8] dowloadsnelheid". Dit gemiddelde is, statistisch gezien, pas betrouwbaar na zoveel mogelijk downloads gelogged te hebben..... Lijkt een beetje gezeur allemaal, maar dat er zulke gigantische verschillen bestaan wist ik ook niet..... Groet, Ton Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2004 Je moet gewoon weten waar en hoe je vlot kunt downloaden. Punt. :wink: Misschien heb je ook wel 's een BitTorrent discussie voorbij zien komen, waarbij de ene niet boven de 1kB per seconde uit kwam, en de ander gewoon z'n maximale bandbreedte benutte. :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2004 quote---Je moet gewoon weten waar en hoe je vlot kunt downloaden---quote Volkomen juist, maar die luxe wetenschap is denk ik voorbehouden aan de "zware" downloaders.... :-? Groet, Ton Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2004 welnee ... gewoon onthouden hoe en waar jij je maximum download krijgt ... bij mij is dat zo'n 250 KB/S op BT en IRC (meestal) en newsgroups vaak ook wel, al heb ik het daar niet zo op ... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen