Ga naar inhoud

IMAP?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik lees de laatste tijd aardig wat artikelen over het gebruik van IMAP als mail server. Ik heb nu een abbonement van HCC die pop3 is. Het concept van IMAP spreekt me echter erg aan aangezien ik meerdere computers op meerdere plaatsen gebruik. Het is mij echter compleet onduidelijk hoe je nu zo'n IMAP protocol moet gaan gebruiken! - Kun je een huidig pop3 account gebruiken mbv imap, zoja hoe? - Moet je zelf (op bijv een linux bak) een imap mail server gaan draaien, zoja, waar komen dan je mailtjes vandaan? Ik probeer via wat googelen wat meer informatie te vinden echter het is lastig zoeken als je wel van de klok hebt gehoort maar niet weet waar de klepel hangt! Kan iemand mij wat meer op weg helpen?
Link naar reactie
handige van imap: mail blijft op de server staan. dat is de voornaamste reden om het te gebruiken. bij je provider moet je informeren of die mogelijkheid bestaat. je kan uiteraard in je e-mail client er voor kiezen om berichten op de server achterlaten. ipv van verbinding te maken met pop3.provider.nl maak je verbinding met imap.provider.nl. over mailserver. is natuurlijk ook een idee om je eigen mail te beheren. hiervoor moet je wel een domein kopen/huren die gekoppeld is aan de server. Instellingen voor mail zijn dan oneindig; je hebt het immers zelf in de hand. ik zal hier niet te veel over uitwijden. d.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...