Ga naar inhoud

adsl-direct en email


anoniem

Aanbevolen berichten

een kennis overweegt adsl-direct van kpn. da´s dus internetten zonder mailbox, websiteruimte enzo. hij heeft een zonnet emailadres. mijn ervaring: als ik niet ben ingebeld via zonnet kan ik geen mail verzenden mbv dat account; hetzelfde geldt voor bijv mijn planet-account. betekent dat dat je via een adsl-direct alleen kunt webmailen? of is er een instelling waardoor toch je tóch een bestaande email-account kunt blijven gebruiken?
Link naar reactie
Je dient gebruik te maken van een smtp-server als je een pop3 account hebt. Beveiliging hierin is dat providers alleen toestaan dat je hun smtp-server gebruikt, als je via hun netwerk binnenkomt. Bij ADSL-direct heb je volgens mij geen mail-account en dus geen smtp-server, blijft een account ala hotmail over. Nu is het volgens mij wel mogelijk om hotmail via OE uit te lezen en kan je dus een pop3 connectie aanleggen en eventueel de servers van hotmail als smtp gebruiken.
Link naar reactie
[quote:5c616e263d="derkdejong"]tja, vreemd blijft het wel: je logt immers netjes in met je gebruikersnaam en wachtwoord op die smtp-server... wat is de naam van die hotmail-smtp-server trouwens?[/quote:5c616e263d] Je logt niet in op een smtp-server, je logt in op een pop3 sever voor het UITLEZEN van je mail. Je kan dus vanaf een adsl-abo van bijv. XS4ALL gewoon de mail uitlezen van bijv. Wanadoo, als je maar als smtp-server de server opgeeft van XS4all (uiteraard als je mail wilt verzenden, dat is wat SMTP is). Ik heb even zitten zoeken op internet over pop3 en Hotmail, maar dat gaat dus niet, je kan in de nieuwe versie van OE (mits je XP hebt) wel je Hotmail uitlezen, maar dit gebeurt nog steeds op basis van HTTP. Je kan wel even nakijken of er bij een ADSL-direct account niet de mogelijkheid is om alleen gebruik te maken van hun smtp-servers zonder dat je er een email-account hebt.
Link naar reactie
Heb je gelijk in, maar ik zocht een vergelijkbare prijs. Kwaliteit heeft een prijskaartje, maar niet iedereen wil dat betalen of heeft dat nodig. Iets anders: een aantal ISP's heeft de mogelijkheid om pop3 via een andere provider op te halen/te versturen geblokkeerd. Ik heb zelf die ervaring met Wanadoo. Ze vinden dat als je pop3 bij hun wilt gebruiken, je ook bij hun in moet bellen. Het gaat dan om de gratis accounts en dat is dan ook wel weer te begrijpen. Bel je niet in, dan verdienen ze ook niks aan je en je gebruikt wel faciliteiten. Webmail blijft overigens wel meestal mogelijk, maar dat is niet altijd handig.
Link naar reactie
helemaal eens! zelf gebruik ik wanadoo, ophalen van pop-mail bij alle andere accounts (ik heb er dus een paar..) gaat probleemloos. ben voor verzenden van mail aangewezen op het account bij die club, begrijpelijk vzv het gaat om gratis-accounts, en daar heb ik ook geen moeite mee. maar voor planet betaal ik (laatste jaar overigens..) een behoorlijk bedrag, en dan is het onbegrijpelijk dat je via naam en wachtwoord niet via hun mag verzenden. enfin, die kennis trek ik wel over de abo-streep!
Link naar reactie
[quote:5fb2249a47="derkdejong"] en dan is het onbegrijpelijk dat je via naam en wachtwoord niet via hun mag verzenden. [/quote:5fb2249a47] Dat is helemaal niet onbegrijpelijk. Een SMTP-sessie wordt nu eenmaal door de meeste mailservers zonder authenticatie opgezet. Ook niet iedere mailserver ondersteunt SMTP-authenticatie. Als nu iemand, die niet op het netwerk van een provider is aangemeld, toch zomaar mail kan versturen via de mailserver van die provider, kan hij bergen spam versturen zonder dat hij te traceren is. Hij heeft immers een IP-adres wat niet bekend is op het netwerk van die provider... Dit is niet bepaald een wenselijke situatie. Ik zou het tenminste niet willen dat men anoniem via mijn mailserver een berg spam kan versturen...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...