Ga naar inhoud

Domeinnaam bezet! Kopen of krijgen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Welke stappen kan ik ondernemen om een domeinnaam in handen te krijgen. Ik wil mijn bedrijfsnaam.nl registreren voor mijn bedrijf. Het blijkt dat deze naam al geregistreerd is door een webdesignbureau die er overigens (zo te zien niks mee doet). Moet ik daarvoor geld betalen! Is die domeinnaam te Claimen? Heb ik recht op het domein? Wie kan mij hier iets meer over vertellen. Marcell
Link naar reactie
[quote:32bf24151f="marcelwiegerinck"]Hallo, Welke stappen kan ik ondernemen om een domeinnaam in handen te krijgen. Ik wil mijn bedrijfsnaam.nl registreren voor mijn bedrijf. Het blijkt dat deze naam al geregistreerd is door een webdesignbureau die er overigens (zo te zien niks mee doet). Moet ik daarvoor geld betalen! Is die domeinnaam te Claimen? Heb ik recht op het domein? Wie kan mij hier iets meer over vertellen. [/quote:32bf24151f] Vraag ze of ze de domeinnaam willen verkopen. Je hebt geen recht op een domein. Wie het eerst komt het eerst maalt. Dat geldt helemaal als dat bedrijf dezelfde naam heeft als jouw bedrijf. Er zijn weliswaar wat zaken geweest waarin domeinnamen moesten worden overgedragen, maar dat zijn onvergelijkbare gevallen. Dan kocht Jan Jansen de site www.douwe-egberts.nl of zo op met uitsluitende de bedoeling om 'm voor veel geld te verkopen aan Douwe Egberts die alleen het com-domein had geregistreed. (zo maar een fictief voorbeeld) In die gevallen heeft de rechter geoordeeld dat er sprake is van domain hijacking - niet registreren voor eigen gebruik, maar om anderen geld afhandig te maken. Als jouw bedrijf beroemd en bekend is, en je kunt aantonen dat de registrant (dat webbedrijf) het domein heeft gekocht met de intentie jou er later voor te laten dokken, kun je een procedure beginnen. Maar dat lijkt hier dus niet het geval. Enige oplossing: vragen wat ze willen en eventueel geld bieden. Met een paar duizend Euro (misschien 1500 Euro) kun je al heel ver komen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...