Ga naar inhoud

Hoe Raspberry pi bereiken met Windows?


anoniem

Aanbevolen berichten

De situatie in het kort: Raspberri pi loopt op OpenElec (Kodi). Computer loopt op Windows 8.1. Nou wil ik via verkenner de pi benaderen maar dan wordt er een wachtwoord gevraagd. Ik heb de combinaties "root root", "pi raspberry" en "raspberry pi"al geprobeerd maar die willen niet. Ook de naam en het password wat ik in Kodi heb gezet werkt niet. Wie heeft er suggesties? Trouwens, vanuit Linux mint kan ik gewoon over bij! Het is dus een principekwestie en geen 'moeten'.
Link naar reactie
Nee. Zelfs als Microsoft zou hebben besloten om al haar middelen te besteden aan het krijgen van Windows 8 op de Pi, zou het niet zou werken. De Raspberry Pi mist het minimale geheugen en CPU-eisen, het draait op een versie van de ARM-processor die niet wordt ondersteund door Windows 8. . Maar volgens de laatste berichten zou de volgende Raspberry Pi 2, wel krachtig genoeg zijn om Windows te kunnen draaien. http://www.techzine.nl/nieuws/40544/raspberry-pi-2-is-zes-keer-krachtiger-en-krijgt-gratis-windows-10-a.html
Link naar reactie
Oscar. Het is me via een omweg gelukt om een account te krijgen. Windows op een RPI zit er aan te komen. Hoewel ik benieuwd ben hoe Windows 10 er uit komt te zien. Nee, ik wil bestanden kunnen uitwisselen met de RPi vanuit Windows. Vanuit Linux is het geen probleem maar Windows vraagt gegevens die ik niet weet. Geen van de bekende combi's werken. Ook niet mijn zelf ingevoerde password en inlognaam.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...