Ga naar inhoud
  • 0

Bestandsgijzeling


anoniem

Vraag

De laptop van een familielid (Windows XP) is ten prooi gevallen aan bestandsgijzeling, zij werd opgebeld door een Engelssprekende persoon die zich uitgaf voor iemand van Microsoft, en eiste betaling anders zou haar laptop afgesloten worden, de betaling bleef uit, en dus zit ik nu met een computer die niet verder op wil starten dan een wachtwoordschermpje, dit gebeurd ook in de veilige modus. De in het januari nummer van ComputerTotaal! beschreven methode werk niet, want de toetscombinatie Ctrl-O heeft geen effect, ook de procedure beschreven in de gebruikshandleiding op de site van HitmanPro werkt niet. Ik heb via een recovery CD in DOS, haar documenten kunnen redden, en gezocht naar password bestanden, maar dat zou natuurlijk te gemakkelijk zijn geweest, nou kan ik de laptop natuurlijk herstellen met de recovery CD, maar dan raak je nog veel meer kwijt, er moet een elegantere oplossing zijn.
Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik mis in je betoog iets, want wat je beschrijft, zomaar afsluiten van iemands PC. dat kan normaliter helemaal niet, tenzij die persoon argeloos in de val is gelopen. Meestal is het een gebrekkig met enigszins Aziatisch accent sprekende dame, uiterst vriendelijk en geduldig. Ze probeert je tot niet nader te noemen handelingen te bewegen. Als je daar intrapt ben je de sigaar.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...