Ga naar inhoud

Hoe sluit ik mijn 2e hardeschijf aan in mijn Samsung Notebook?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb recentelijk mijn hardeschijf vervangen door een SSD. In mijn Samsung Notebook NP550P7C-T01NL is ruimte voor een extra hardeschijf en deze ruimte wil ik gebruiken voor het aansluiten van de originele hardeschijf. Hiervoor is echter een kabeltje nodig dat niet standaard wordt meegeleverd met een nieuw notebook. Via www.samsungonderdelen.com heb ik dit kabeltje kunnen bestellen. Helaas past het kabeltje aan de ene kant wel op het moederbord maar aan de andere kant niet op mijn originele hardeschijf. Oorzaak is dat de connector die aan de hardeschijf moet een slimline SATA connector is en niet een normale SATA connector. Een andere kabel is volgens www.samsungonderdelen.com niet te leveren. Vervolgens heb ik bij www.allekabels.nl een verloopstekker besteld, maar als ik die op de hardeschijf plaats, dan past het geheel niet meer in de kast van het notebook. De helpdesk van Samsung verwijst mij naar een lokale computershop, maar daar kan men mij ook niet helpen. Ook Google is wat mij betreft niet mijn vriend. Het enige dat ik vind zijn lotgenoten, maar geen oplossing. Nu kan ik volgens mij 2 dingen doen: 1. een stuk uit de kast van het notebook verwijderen zodat de verloopstekker wel past 2. op zoek gaan naar iemand die voor mij een kabel kan maken zoals ik dat wil Punt 1: zie ik niet zo zitten, want er zit vlgns mij ook wat electronica onder het gedeelte dat ik er uit wil hebben, en dat komt in de verdrukking als de verloopstekker er bovenop ligt. Punt 2: Ik heb gezocht maar niet gevonden. Is er iemand die de/een oplossing heeft? Groet, Jasper Bosch
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...