Ga naar inhoud

Ondertiteling via USB stick opSamsung smart TV?


revdpoel

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb de Samsung UE40H6200. Als ik VOB files op een USB stick zet (twee folders VIDEO_TS en AUDIO_TS) dan kan ik deze afspelen op de TV. Echter, ik zie geen ondertitels. Als ik op mijn afstandsbediening druk op 'AD/SUBT' krijg ik de melding 'Niet beschikbaar'. Op mijn TV zie ik gewoon 4 losse VOB bestanden, geen menu. Dus kan niet via het menu van de film wat instellen. Ik heb de film via DVDshrink geback-upped waarbij ik als ondertiteling vast voor Dutch heb gekozen. Hoe los ik dit op? En als ik naar een ander format moet (DIVX, AVI, MP4 etc) wat geeft dan beste beeldkwaliteit? Dank Ron
Link naar reactie
Bedenk dat de twee mappen op een dvd-video een speciaal formaat representeren: enkel een speler die dit specifieke dvd-video formaat kent zal je de dvd opties als het dvd menu bieden. Nu ziet de speler (lees: de tv) mogelijk slechts een serie bestanden, waarbij de tv mogelijk de .VOB bestanden wel als video/audio kan afspelen. Kijk derhalve eens in de handleiding van je tv welke bestandsformaten je tv aan kan. Als je tv niet kan omgaan met dvd-video dan heb je inderdaad de optie de dvd om te zetten naar een enkel bestand. Van de genoemde drie is de eerste een codec en zijn de laatste twee containers. In principe kun je met .avi en .mp4 dezelfde beeldkwaliteit halen: het hangt voornamelijk af van de codec die je gebruikt voor de (verdere) compressie van de video/audio data. DivX is prima, maar je kunt ook kijken naar H.264 en dan de .mkv container kiezen: die is het modernst en biedt de meeste mogelijheden. Kijk eventueel op: www.videohelp.com voor middelen en handleidingen om het een en ander aan te pakken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...