Ga naar inhoud

Welke PC is beter ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Oke, dankje voor het antwoord, ik zag namelijk op verschillende sites dat het moederbord niet compitable is met windows 8. Ik heb hier nog een vraag over welke pc ik beter kan nemen. PC 1 : http://gamecomputers.nl/game-pc/axon/axon-budget/?hash=f33730e68439af5 PC 2 : http://gamecomputers.nl/game-pc/cerebro/cerebro-amd/?hash=a58ef25e483b595 PC 2 heeft dat moederbord waarvan ik dacht dat het niet zou werken met win8. En is het een stuk goedkoper om die componenten appart te bestellen en dan zelf in elkaar te zetten ? (ik heb nog nooit een pc in elkaar gezet). Alvast bedankt, Groetjes Iris (sorry als ik dit bericht misschien 2 keer heb verzonden, omdat hij niet werkte maar ik weet nou niet zeker of die 1 of 2 keer is geplaatst.)
Link naar reactie
Op zich zijn beide pc's goed om te gamen, maar als het gaat om de processor kracht/capaciteit, dan heeft de pc 1 wat meer capaciteit, de processor heeft meer kernen. 6x 3500 Mhz. Het aantal kernen dat een processor heeft. Programma's die hiervoor niet geoptimaliseerd zijn, zullen niet noemenswaardig sneller afgehandeld worden. . Echter kunnen wel twee of meer verschillende programma's tegelijk op verschillende kernen gedraaid worden, wat een aanzienlijk voordeel oplevert bij het draaien van meerdere programma's tegelijk. Tegenwoordig hebben de meeste desktopprocessors meerdere kernen: 2 of 4 kernen is gebruikelijk. Maar met 6 kernen, heeft de pc 1,zeker voldoende capaciteit, ook als je kijkt naar de getallen dan dan is de processor capaciteit van pc 1, 6x 3500 MHz hoger ,dan dan pc 2 die een processor capaciteit heeft van 4x 3200 MHz. Waar het op neer komt is dat pc 1 meer capaciteit heeft, en sneller is dat pc 2. Wat intern geheugen betreft , en andere specificaties hebben beide pc het zelfde. alleen wat processor capaciteit betreft, is pc 1 beter. dan pc 2 Hoe hoger de processor capaciteit des beter je games zoals Call of Duty, en andere hoogwaardige grafische games kan spelen.. . Oja, het zelf in elkaar zetten, kan voordelig zijn, tenminste als je zelf heel goed weet, wat, en hoe je het moet doen. Heb je nog nooit een pc in elkaar gezet, en ben je totaal niet technisch aangelegd, dan moet je er zeker niet aan beginnen. . of alleen onder coaching begeleiding van een kennis/iemand die er verstand van heeft. Want er is ABSOLUUT geen ruimte voor het maken van fouten. Omdat niet ontdekte fouten genadeloos zullen worden afgestraft, met een verwoesting van al je inspanningen. Bijvoorbeeld: Doorbranden onderdelen, en andere narigheid, op het moment dat je de stekker in het stopcontact doet, en de zelf gemaakte computer opstart.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...