Ga naar inhoud
  • 0

dos virus scan


anoniem

Vraag

Hallo, ik heb dank zij jullie forum een broodnodige dos-virusscanner gedownload op een andere computer. Mijn eigen computer doet het alleen in dos of in de veilige modus. Waarschijnlijk door een worm slaat hij in normaal Windows gelijk af. Hoe krijg ik nu deze scanner 2,3 mb op twee floppy's, zodat ik hem op mijn computer kan loslaten? Groet Arie
Link naar reactie

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Die ellende had ik ook. Naast F-Prot is er nog eentje, maar die is nog groter. Ik weet niet of het programma werkt als je het op 2 schijfjes zet, maar het zou kunnen, moet je de a: naar c: kopieren. Bij mij is het uiteindelijk gelukt de boel weer goed te krijgen door tijdens de spaarzame seconden/minuten dat ik in veilige modus "mocht" werken een heleboel, mij niet bekende troep van de laatste dagen er uit te gooien. Daar zat schijnbaar iets bij waardoor ik weer in normale modus kon starten en meer dan 40 virussen en meer dan 600 spybot troep er uit kon halen. (En dat MET een dagelijkse update van NAV). Nu staat F-Prot ook op deze computer, maar hoop hem niet nodig te hebben..... Succes Arie!
Link naar reactie
  • 0
ja het is idd mogelijk om F-prot te laten draaien van meerdere diskettes. als je F-prot download staat dit namelijk in een groot zip bestand. Nu moet je in een bepaalde volgorde de files uitpakken en dan kun je de DOS scanner draaien vanaf de diskettes.(als ik het goed herrinner heb je 3 diskettes nodig) Als je er belangstelling voor hebt laat het even weten dan zoek ik het even voor je uit welke files op welke diskette moeten suc6
Link naar reactie
  • 0
Bedenk me net nog een optie. Je maakt een bootdisk aan, met daarop de benodigde zaken om een ramdisk aan te maken. Zorg dat die ramdisk groot genoeg is om beide zips uitgepakt te bevatten, en een unzip proggie. Dan zou het volgens mij ook wel moeten lukken. Edit: Een standaard win98 bootdisk maakt uit zichzelf al een ramdisk aan. Als je de grootte daarvan een beetje aanpast, ben je ook al een heel eind.
Link naar reactie
  • 0
Er is een beschrijving bij F-prot om 3 floppy's te maken, nou dat werkt dus niet! Het sign2.def programma (wat nodig is) is 1,5 mb; dat gaat niet. Ook de methode van Gerben lukt dan niet omdat het zaakje niet op flop te krijgen is. Nu heb ik het hele programma op cd gebrand en wil het nu vanuit Dos laten werken (het opstartfloppy zet een cd drive ondersteuning op de tijdelijke Ram-schijf) Maarrrrrrrrr in dos is het hele programma op de cd-rom niet te zien (overigens in Windows wel) Nu ben ik een beetje uitgeluld of weet iemand nog iets slims? Sorry voor het voortdurende gezeur van mij hoor. groet arie
Link naar reactie
  • 0
[quote:abaa6b94b3="avandenberg"]Over de dos virusscanner van F-prot.[/quote:abaa6b94b3]Als je HD uit FAT partities bestaat, dan kun je alle bestanden uit de F-Prot .zip uitpakken, op diskettes verdeelen en naar de HD van de PC kopieeren. Vergeet niet dat je de losse virusdefinities daar nog bij moet downloaden/kopieeren. Je kunt ook evt. deze CD downloaden, waar F-Prot ook op staat: http://www.ultimatebootcd.com/ De CD is bootable, dus daar kun je je systeem van opstarten. Je moet dan wel de virusdefinities downloaden en daarmee de CD updaten. Hier staat hoe je dat moet doen: http://wired.s6n.com/files/ubcd/faq.html http://wired.s6n.com/files/ubcd/customize.html Succes!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...