Ga naar inhoud

hoe verwijder ik www.mystartsearch.com?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik werk met IE11 en windows 8. SupTab is per ongeluk op mijn computer gekomen. Het is nooit volledig geinstalleerd (staat dus niet in het lijstje van programma's) maar heeft wel alle gevolgen. Het uninstall programma werkte niet dus heb ik alle bestanden zelf moeten verwijderen. Echter blijft www.mystartsearch.com als mijn startpagina staan (als ik op de home knop druk gaat hij wel naar www.google.com (mijn gewenste startpagina), maar als ik naar mn instellingen ga om mn startpagina te verwijderen, staat er wel www.mystartsearch.com en hoe vaak ik het ook verwijder, het blijft maar terug komen). Ik heb voor mijn gevoel al alles geprobeerd maar weet nu echt niet meer hoe ik er nog vanaf kom :(
Link naar reactie
Heeft de goed bedoelde suggestie van Mericyca geholpen...........ja? mooi.....prima..dan bemoei ik me er niet mee. Nee? Om welke reden dan ook, geen zin om aan te melden. Nee........ik hoef de reden/motivatie of hoe dat ook heten mag niet te weten...........op z'n Haags gezegd "zal allemaal wel" Bij deze suggestie moet je het wel allemaal zelf doen..............dus effe koppie erbij....ergernis opzij zetten.............effe een kort intro dan weet je wat dat tooltje allemaal doet... . Trage computer, spyware, andere startpagina, popups, reclame in browsers. Slachtoffers van trojans hebben vaak te maken met rare gedragingen van hun pc.. net of je pc een eigen wil heeft gekregen. Soms krijg je een of meerdere toolbars in je browser of taakbalk te zien zonder je je kan herinneren dat je die geïnstalleerd hebt. Je opent je browser en je merkt op dat je startpagina/homepage is verandert naar een of andere vage website die je nog nooit eerder hebt gezien. Deze sites komen ook meestal tevoorschijn als een site niet wordt gevonden, dus in plaats van een standaard 'Cannot find server' een redirect. Als je zulke sites te zien krijgt wijst dit op spyware/browserhijackers. . Let wel op. want het tooltje is een krachtig tooltje, en is bij onjuist gebruik erger dan de kwaal.......dus....oké dan....genoeg uitleg..... tijd voor actie.... . https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/ . Download AdwCleaner naar je Bureaublad. Sluit al je programma's en vensters. Start AdwCleaner en klik op scan. Kijk goed of je alles wel kan verwijderen. Mp3 of viertjes of games van BitTorrent site kunnen als verdacht worden aangezien, .......dan effe het vinkje weghalen Klik dan pas op clean. Herstart je computer. Als je Startpagina ook gehijackt was, stel dan de zoekmachine opnieuw in, deze word standaard door AdwCleaner terug gezet naar Google.com . Let voor het downloaden van apps, vooral bij sites als Softonic....... in je enthousiasme/emotie goed op wat er extra aangevinkt staat. anders download je behalve die app, nog meer extra's dan de bedoeling was...........extra's.waar je achteraf niet op zat te wachten.......eventueel extra vinkjes..........weg vinken dan pas download starten... . Oja, het tooltje is gratis..........te downloaden en te gebruiken........dus....
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
Het antwoord van Oscar, hieronder, op 24 nov '14, is zeer 'to the point'. Werkt als een speer, en zijn uitleg, en waarschuwing, hebben mij van narigheid verlost. Oplossingen via het configuratiescherm en dan weggooien zijn voor dit soort infecties geen remedie, de Oscar Special wel.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...