Ga naar inhoud
  • 0

Smerige site www.lop.com


anoniem

Vraag

Gisteravond een bezoek gebracht aan http://www.cracks.am kennelijk e.o.a. dubieuze site. Nu heb ik last van VOA (Virtueel Overdraagbare Aandoening.) Ogenblikkelijk werden er een aantal kleverige sites geladen die ik als vliegen heb moeten doodmeppen. Eentje is een heel smerige. http://www.lop.com Die heeft zich geinstalleerd op mijn bureaublad, in Favorieten en als openingspagina in Instellingen Internet Explorer. Zoekacties op het systeem leveren alleen wat cookies op. Bij het opstarten blijft het kreng terugkomen. Ikonen op het bureablad zien er anders uit. In ZoneAlarm (Programmas) verscheen ook plotseling rond hetzelfde tijdstip een service sfx17.tmp In het register komt ook ergens de strings "lop" en "sfx"voor, maar daar durf ik even niets mee te doen. Heeft iemand een idee
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Laatst heb ik ook zoiets gehad, maar kon het gelukkig netjes verwijderen. Hoe stel je dan je browser in dat dit niet kan gebeuren maar je wel enigzins normaal sites kan blijven bekijken? Tot nu toe is de ervaring dat als je de beveiliging iets strenger zet, veel pagina's niet meer openen of elke keer vragen of het mag.
Link naar reactie
  • 0
Dat is een van de vele beveiligings bug's die in de explorer voorkomen. Alleen door steeds de nieuwe beveiligings updates te installeren kun je dit voorkomen. Maar niet alles natuurlijk; een goede firewall die ook java (script/applets) en active content kan filteren is noodzakelijk. Zelf gebruik ik Atguard en loop niets op op bovengenoemde site. Norton Personal Firewall kan dit ook. Een een goede virusscanner mag natuurlijk ook niet ontbreken. Groetjes, Noztra.
Link naar reactie
  • 0
Ja, op die site kom ik ook nog wel eens en daar heb ik ook een strontvervelend programma opgelopen. Stomtoevallig had ik diezelfde dag net een image van mijn C-partitie gemaakt, die heb ik gewoon teruggezet; Extreme conditions demand extreme responses, zoals Brutal Truth het al zo fraai zei :grin:. Tegenwoordig zorg ik overigens dat ik Cleansweep aan heb staan als ik naar risicosites ga. Dit houd namelijk programma's in de gaten die via internet worden geinstalleerd. Of dit goed werkt weet ik nog niet, want ik heb sindsdien geen last meer gehad van dit soort grappen.
Link naar reactie
  • 0
Het gaat niet zozeer om de instelmogelijkheden. Het gaat om het filteren van active content zoals javascript/activeX controls e.d. Dit zijn functies die oorspronkelijk niet aanwezig zijn in firewalls. Er zijn echter firewalls die deze extra functionaliteit wel erbij leveren. Het grote voordeel daarvan is dat je per site of domein kan aangeven of bijvoorbeeld javascript uitgevoerd mag worden. Op risico sites kun je dan alles blokkeren. Of de tiny personal firewall dit ook kan moet je op de website bekijken. Ik gebruik bijvoorbeeld van Tiny Software de router Winroute Pro. Dat is een fantastisch programma, maar het filtert geen active content. Groetjes, Noztra.
Link naar reactie
  • 0
[quote:efcad50e9f]Probeer het uit en zoek die site op zou ik zeggen :razz:[/quote:efcad50e9f] Mmmh, bewust een site gaan opzoeken die mijn computer weer misschien weer volsmijt met 'een schat aan ranzigheid'. En dit dan om andermans nieuwsgierigheid te bevredigen... Daar moet ik eens goed de voors en tegens van overdenken... Moment. *1,5 picoseconde later* Nee, dat doe ik geloof ik maar niet. :razz: _________________ Don't mention the war, I mentioned it once but I think I got away with it alright. [ Dit Bericht is bewerkt door: Count Uilesnor op 2002-03-18 23:56 ]
Link naar reactie
  • 0
[quote:5a2a17f9d7] Op 18-03-2002 23:55, schreef Count Uilesnor: Nee, dat doe ik [b:5a2a17f9d7]geloof ik[/b:5a2a17f9d7] maar niet. :razz: [/quote:5a2a17f9d7] Heel erg overtuigd klinkt dat niet hoor... :wink: Bovendien weet je dan meteen hoe goed jij je pc hiertegen beveiligd hebt. :smile: En als dat niet zo is zit je met de gebakken peren :razz: Groetjes, Ed
Link naar reactie
  • 0
Hallo Ik ben dus niet de enige die tegen dit irritante probleem is aangelopen. Nou moet ik tot mijn schande zeggen dat ik Zone Alarm 3 Pro heb geinstalleerd. Als newbee in firewall land moet ik dus nog veel leren. Ik heb nu bij "mobile code control" alle drie de opties aangevinkt. Toch nog maar eens dieper in de beeldbuis(papieren) duiken. Greetz Floor
Link naar reactie
  • 0
Je zou eens hier naartoe moeten gaan: http://www.newtopsites.com/search.html Daar wordt je meteen een plugin door je strot geramd, mijn firewall waarschuwt me dat huppeldepup.temp verbinding wil maken met het Net, ondenks het feit dat de Windows scripting host verwijderd is, ActiveX en Java op vragen staan, en 'installatie op afroep' is uitgevinkt. Ik klik nee op alles, ik maak dat ik wegkom, en nóg vindt Ad-Aware na afloop de volgende Lop.com sleutel in mijn register: REGEDIT4 [HKEY_USERS.DEFAULTSoftwareTrinityAYB] "ts"=dword:00000001 "ld"=dword:00000000 "pn"=dword:ffffffff "ui"=dword:00000000 "dc"=dword:00000000 "ros"=dword:00000001 "u2"=hex:35,33,64,36,35,64,34,31,36,33,65,31,39,36,39,64,00 It's dangerous, out there... _________________
Link naar reactie
  • 0
Hmm, ik heb WSH evenmin geïnstalleerd staan, alle .vbs-zut is met notepad geassocieerd, Javascript en -applets alsmede ActiveX staan uit en ik draai Outpost firewall. Ik ga naar die site, niks. Voor de zekerheid in het register gekeken, helemaal niks. Maar ja, ik gebruik natuurlijk wel Opera he? :smile:
Link naar reactie
  • 0
[quote:bc5fc8d1d4] Maar ja, ik gebruik natuurlijk wel Opera he? :smile: [/quote:bc5fc8d1d4] Tja, ik denk dat dat dus het verschil is. Vbs bestanden zijn bij mij óók met Notepad geassocieerd, en Mshta.exe, Wscript.exe, Cscript.exe, en Scrrun.dll zijn hernoemd, en nóg doet 'ie het. Ach, ik hou gewoon van gevaarlijk leven, denk ik... :grin:
Link naar reactie
  • 0
[quote:0d3342f397] Op 05-04-2002 1:06 schreef TonKlein: Je zou eens hier naartoe moeten gaan: http://www.newtopsites.com/search.html Daar wordt je meteen een plugin door je strot geramd, mijn firewall waarschuwt me dat huppeldepup.temp verbinding wil maken met het Net, ondenks het feit dat de Windows scripting host verwijderd is, ActiveX en Java op vragen staan, en 'installatie op afroep' is uitgevinkt. Ik klik nee op alles, ik maak dat ik wegkom, en nóg vindt Ad-Aware na afloop de volgende Lop.com sleutel in mijn register: REGEDIT4 [HKEY_USERS.DEFAULTSoftwareTrinityAYB] "ts"=dword:00000001 "ld"=dword:00000000 "pn"=dword:ffffffff "ui"=dword:00000000 "dc"=dword:00000000 "ros"=dword:00000001 "u2"=hex:35,33,64,36,35,64,34,31,36,33,65,31,39,36,39,64,00 It's dangerous, out there... _________________ [/quote:0d3342f397] netscape 6.2.1>Java(script+applet)aan>active X dito>nix aan de hand. ging effe naar die website, staan keurig allen het portaal. ZA blockt nix, Ad aware geef clean aan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...