Ga naar inhoud

IMAP op meerdere systemen


anoniem

Aanbevolen berichten

Een vraagje over het IMAP protocol waar ik niet echt een antwoord op kan vinden. Er zijn 2 computers die beide via het IMAP protocol de mail ophalen bij de provider. Kort gezegd, op beide computers komt dus dezlfde mail te staan. Nu de vraag. Als op computer A de mail definitief wordt verwijderd, wordt deze ook ook automatisch verwijderd bij de ISP. Wordt de mail nu echter ook automatisch op computer B verwijderd bij het synchroniseren?
Link naar reactie
Daarom kies ik voor pop3 en daarbij de optie "berichten op de server laten staan" en haal ik ze er pas af als dat nodig is. Ook bij IMAP heb je een maximale mailbox grootte, dus... op een bepaald moment moet je gaan opruimen... als je dan niet lokaal een aparte map had waar je de mailtjes heen had gecopied.. ben je bij de eerst volgende sync ALLES ook lokaal kwijt (wat je op de server verwijderd hebt) ... immers je had de IMAP server opgeruimd.... Oja... je had nog een complete back-up van alle mail... toch.... :oops: :oops:
Link naar reactie
Ik gebruik IMAP dat is ideaal, heb bij XS4ALL een mailbox van 1GB (kan er 5 gebruiken als ik wil) bovendien heb ik nog een eigen domeinnaam met nog eens 2GB aan ruimte voor mijn e-mail boxen per mailbox (daar kan ik 25 mailboxen aanmaken als ik zou willen). Al mijn PC's en ook via webmail heb ik altijd up to date met mijn mail bovendien heb ik een behoorlijk groot archief want 1GB aan mail is aardig groot voordat je dat vol hebt en daar zit ik nog lang niet aan. Als je wil kan je zelfs Gmail als IMAP gebruiken en daar heb je ook een heel grote mailbox. Geloof zelfs 10GB.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...