Ga naar inhoud

Alle stappen om een website te maken


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb besloten om mijn website te maken met Nvu (aangezien dit op de website vaak wordt aangeraden) maar ik heb ondanks redelijk veel te lezen en te doen nog geen compleet beeld in welke volgorde je bepaalde dingen moet doen. Volgens mij is het ong zo: Eerst moet je een webhost (+domein) vinden die met Nvu kan werken. Het lijkt mij dat bijna alle hosts wel werken, maar bij bijv. Versio lijkt het alsof je verplicht moet werken met DirectAdmin. Hierna (of hiervoor) ontwerp je de complete site met Nvu. Hierna lijkt het me dat je de website online zet, maar vraag me niet hoe :? BVD voor de reacties
Link naar reactie
De combinatie webhost+nvu is niet relevant omdat Nvu slechts de editor is waarmee je HTML pagina's maakt. Dat kan ook in kladblok of een professioneel pakket als dreamweaver. Die keuze is erg smaakgericht en afhankelijk van je wensen en kennis. Je website (pagina's, afbeeldingen, scripts, ed) kun je uploaden met een FTP programma naar de webhoster. In de wat uitgebreidere editors zit vaak een FTP functie ingebouwd. Zelf kies ik voor een apart programma om te uploaden, filezilla. Maar er zijn tientallen programma's voor. Op zich maakt het niet uit of je eerst een site maakt en dan een domein met serverruimte registreert. In de praktijk is het wel handiger om eerst een domein+ruimte te regelen. Je kunt er alvast een parkeer pagina opzetten en terwijl je je site maakt ook af en toe testen of je scripts en dergelijke goed werken. Staar je ook niet blind op DirectAdmin. Het is een prima beheersysteem, daar niet van, maar veel hosters werken met een eigen admin module. In zo'n module regel je zaken als contactgegevens, emailadressen, databases, statistieken.
Link naar reactie
[quote:28271d0427="Reo"]Ik heb besloten om mijn website te maken met Nvu (aangezien dit op de website vaak wordt aangeraden) maar ik heb ondanks redelijk veel te lezen en te doen nog geen compleet beeld in welke volgorde je bepaalde dingen moet doen. Volgens mij is het ong zo: Eerst moet je een webhost (+domein) vinden die met Nvu kan werken. Het lijkt mij dat bijna alle hosts wel werken, maar bij bijv. Versio lijkt het alsof je verplicht moet werken met DirectAdmin. Hierna (of hiervoor) ontwerp je de complete site met Nvu. Hierna lijkt het me dat je de website online zet, maar vraag me niet hoe :? BVD voor de reacties[/quote:28271d0427] in het kort: installeer nvu http://www.kompozer.net/download.php installeer filezilla http://filezilla-project.org/ maak met nvu je website en upload die naar je website middels filezilla http://www.netground.nl/helpdesk/handleidingen/filezilla.html bovenstaande is echt een hele sumiere uitleg
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:d900d98666="Reo"]Maar nu weet ik tenminste welke stappen je precies moet doen. Op bijna alle websites wordt het zo vaag uitgelegd, maar dit is ten minste duidelijk. Ik lees wel een keer de handleiding van FileZilla door. Het enige wat me nog niet 100 % duidelijk is, is wat nou precies het nut is van de webhost.[/quote:d900d98666] het nu van een webhost? Zo kan je je website toegankelijk maken voor de rest van de wereld
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...