Ga naar inhoud

ADSL! Totaal


anoniem

Aanbevolen berichten

Als ik dit lees denk ik dat het internet toch nog steeds in de kinderschoenen staat. Hoezeer we ook afhankelijk van het internet zijn, je moet toch heel veel kennis in huis hebben om het goed te laten werken. Ik zie hoe jullie die kennis met elkaar delen, maar dat zou toch niet nodig moeten zijn. Wanneer zal het zo zijn als met de telefoon. Je neemt een abonnement, zet een toestel neer, draait een nummer en voila, de telefoon gaat. Dat zou toch langzamer hand ook de ervaring met het internet moeten zijn? Wat kan mij het nou schelen hoe ver ik vanaf een schakelpunt woon?
Link naar reactie
  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik ben dik tevreden over ADSLTotaal! ik zit 1660 mtr van de centrale en haal 16400 Kb/s, 1,5 keer sneller als bij SpeedXS 10Mbit (ook BB-net) En voor €11 euro minder per maand, je moet wel een extra abo nemen op een usenetserver want die hebben ze nog niet, dit kost pakweg €56,- per jaar. De overgang was vlekkenloos geregeld.
Link naar reactie
sinds deze week ook abo bij ADSL totaal. Blijkt dat ik maar 8Mb kan halen ipv de 'beloofde' 20Mb. Nergens is terug te vinden (ook niet bij bevestiging van abo) dat ik uberhaupt max 8Mb kan halen (omdat de centrale oid nog niet voor ADSL2+ geschikt gemaakt is). Had ik dat eerder geweten, dan had ik een ander uitgezocht om wel deze snelheid te kunnen halen. Voor € 10 p/m extra zit ik zelfs op 50Mb via glas. http://www.xmsnet.nl/ Vooralsnog voel ik me een bedrogen klant van adsltotaal ..... :evil: :evil: :evil: :evil:
Link naar reactie
[quote:f520a75cde="evelein"]sinds deze week ook abo bij ADSL totaal. Blijkt dat ik maar 8Mb kan halen ipv de 'beloofde' 20Mb. Nergens is terug te vinden (ook niet bij bevestiging van abo) dat ik uberhaupt max 8Mb kan halen (omdat de centrale oid nog niet voor ADSL2+ geschikt gemaakt is). Had ik dat eerder geweten, dan had ik een ander uitgezocht om wel deze snelheid te kunnen halen. Voor € 10 p/m extra zit ik zelfs op 50Mb via glas. http://www.xmsnet.nl/ Vooralsnog voel ik me een bedrogen klant van adsltotaal ..... :evil: :evil: :evil: :evil:[/quote:f520a75cde] In alle uitingen van ADSL!Totaal (zowel in het magazine als online [url]http://www.adsltotaal.nl[/url]) staat duidelijk dat het gaat om een snelheid [color=red:f520a75cde]tot[/color:f520a75cde] 20Mbit. Geen enkele ADSL-provider kan zo'n snelheid op voorhand garanderen. Die hangt nl. af van de afstand van jouw aansluiting en de centrale en de hardware van het netwerk (dat niet van ADSL!Totaal is). Als je voor ADSL kiest is dat sowieso een gegeven (onafhankelijk van de provider). Overigens jouw keuze voor ADSL ipv Glas verbaast mij... Ook bij een snelheid van 20Mbit zou ik het wel weten als er toevallig glasvezel zou worden aangeboden in mijn straat voor 28,95! :->
Link naar reactie
  • 2 weken later...
we zijn nu bijna 3 weken verder, en het blijkt dat Adsl totaal een storing heeft in het systeem waarmee ze orders richting kpn doorgeven. Al die tijd heb ik dus zitten wachten en meldingen gekregen dat het toch echt binnen 4 dagen geregeld is. Terwijl ze weten dat ze de order nog niet ingevoerd hebben en dat kpn daarna nog 11 dagen bezig is. Het blijven wonderlijke organisaties die providers.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
nadat ik inmiddels een modem en signaal had, 4 weken na dato, bleek dat er ook nog een wachtwoord nodig was. Niemand die maar wist hoe aan dat wachtwoord te komen. na een vrijdagmiddag hoopvol wachten (wij bellen vanmiddag terug) heb ik om half zes zelf gebeld, en de eindconclusie was dat er vanaf maandag gepoogd ging worden om het te vinden, maar dat dat nog gerust 3 weken kon duren..... Ik heb toen maar bij Ziggo een order geplaatst,maar tot mijn verbazing is op maandag middag toch nog een username en wachtwoord uitgevonden. Ziggo gecanceld. Op zich werkt de verbinding ok (8MB versie omdat het geen bbnet is), maar het proces om de aansluiting te realiseren is wat tergend...
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Als ik de postcodecheck doe krijg ik de volgende gegevens : ADSL is beschikbaar + Beschikbare snelheden 2-8Mb/512Kb - Beschikbaar 4Mb/1Mb - Beschikbaar 2Mb/512Kb - Beschikbaar 1Mb/512Kb - Beschikbaar 512Kb/512Kb - Beschikbaar 512Kb/256Kb - Beschikbaar 256Kb/256Kb - Beschikbaar 128Kb/128Kb - Beschikbaar Voice over DSL is beschikbaar SDSL is beschikbaar + Beschikbare snelheden 2.3Mb/2.3Mb - Beschikbaar 2Mb/2Mb - Beschikbaar 1.5Mb/1.5Mb - Beschikbaar 1Mb/1Mb - Beschikbaar 512Kb/512Kb - Beschikbaar 256Kb/256Kb - Beschikbaar ADSL2+ is niet beschikbaar SDSL bundeling is niet beschikbaar Dit is een BBned locatie. Linesharing is beschikbaar. Centrale: Nwk Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 693 meter Komt dit er op neer dat de max snelheid die te halen is max 8mb zal zijn?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:1bdf6ac329="gerben"]Snelheid is hier ook goed, rond de 16MBps, afstand is niet veel kleiner. Volgens de bbned database 1600 meter, maar dat is hemelsbreed. Ik had twee keer internet, ziggo pas opgezegd nadat adsltotaal beschikbaar was.[/quote:1bdf6ac329] Ik wil zo snel mogelijk overstappen naar ADSL Totaal maar krijg van mijn huidige provider te horen dat ik pas per a.s. augustus mijn contract kan opzeggen. Kan ik desalnietemin toch nu al overstappen en dan maar tijdelijk 2 providers betalen, maar wel het snelle internet van ADSL Totaal hebben? Of levert dat technische problemen op.
Link naar reactie
[quote:05e28662b5="gerben"]Moet volgens mij wel kunnen. Je oude contract loopt dan wel door, maar je wordt op de nieuwe provider aangesloten. Overigens wordt de verbinding er niet anders op, het blijft dezelfde telefoonlijn. Of heb je nu een trager abonnement?[/quote:05e28662b5] Dank voor je reactie. Ik heb nu inderdaad een trager abonnement: 4mb/1mb. Dus dan is het wel zinvol om snel over te stappen (er staan bij mij thuis 5 computers op 1 internetverbinding.............)
Link naar reactie
[quote:3c7416cf19="gerben"]Als je buiten het dekkingsgebied van bbned zit, betaal je extra kosten.[/quote:3c7416cf19] dag, bij mij werkt alles perfect, ook de service van de helpdesk is uitstekend. Voor wat betreft 'extra kosten': toch maak ik me een beetje zorgen. Zijn die 18,95 euro nu alle kosten of moet ik ook nog aan KPN betalen? Dat was toch bij Planet Internet het geval: dat je aan Planet en aan KPN moest betalen. Groeten, Wilhelm
Link naar reactie
Voor de telefoonlijn blijf je altijd betalen, of direct aan kpn, of via adsltotaal. Een adsl lijn kost meen ik € 9.40. Je kunt ook belbasis aanhouden, dan betaal je 10.50 of zoiets. Geldt overigens voor alle providers, ook bij alice, die beweert dat je boven de 29,95 aan hun, niet meer aan de kpn betaalt. Mooi niet dus, er komt een euro of 10 bij.
Link naar reactie
... dat ontdekte ik vandaag ook, van ADSL!Totaal kreeg ik dit mailtje: [i:b493ddf8f8]Geachte heer/mevrouw, U heeft een koperlijn nodig naar de telefooncentrale. Als u telefonie heeft via KPN (belbudget of belbasis) dan zijn er geen extra kosten. Heeft u geen KPN telefoonlijn dan komen er non-linesharing kosten bij. Deze zijn 9,40 per maand. Meer informatie hierover kunt u vinden op: https://www.adsltotaal.nl/veelgestelde-vragen/mijn-apparatuur.[/i:b493ddf8f8] Vind ik toch wel erg irritant: adverteren met zogenaamd één vast totaalbedrag dat uiteindelijk tweederde van de prijs blijkt. Maar ik bedrijp dat het bij de KPN Belbudget/basis in de prijs is inbegrepen?? Groeten, Wilhelm
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...