Ga naar inhoud

ADSL! Totaal


anoniem

Aanbevolen berichten

Vreemd genoeg wordt er op het forum nog maar weinig gesproken over het nieuwste aanbod van Computer!Totaal, nl. het ADSL!Totaal abo voor 18,95 euro pm. Ik overweeg om over te stappen van Ziggo kabel naar dit abo en ben benieuwd naar de ervaringen van andere gebruikers. Dit betreft zowel de surfsnelheid, het overstap(on)gemak, installatie en de mogelijkheden van de bijgeleverde Siemens Gigaset wireless modemrouter, kortom alle aspecten die bij zo'n overstap naar -en gebruik van- het nieuwe abo aan de orde komen.
Link naar reactie
  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb sinds deze maand adsl!totaal. Ik haal hier 12Mbps, op een behoorlijke afstand, iig meer dan 1.5km. De router werkt bij mij goed. In het begin wat verbindingsproblemen, maar is na testen door bbned goed opgelost. Draait nu 16 dagen zonder resetten. Een paar mensen van c!t hebben ook dit abonnement, en zijn bij mijn weten ook tevreden. Een haalt ook een flink hogere snelheid, dus die zal wel dichter bij de centrale zitten. Ik weet niet hoe het op de lange termijn gaat, maar voorlopig ben in aardig content met de verbinding en de service.
Link naar reactie
Nette prijs, maar niet echt bijzonder. Ik betaal nu 19.95 bij Telfort. Op 1 km is de verbinding uitstekend. Dit geeft het modem aan: [quote:6afdf60de6]DSL 19681 kbps /1077 kbps[/quote:6afdf60de6] Het modem van Telfort is vergelijkbaar met die Siemens, ook 2 analoge telefoon, wel voor 2 SIP's. De firewall is aardig te configureren en het modem is mi aardig stabiel. Ook het aantal storingen van Telfort, erg laag, deze week hadden we er een de vorige kan ik me niet eens herinneren zo lang geleden. Wie nu 29.95 betaalt bij Alice (zonder korting) of dure kabel...daar lijkt het me een prima alternatief voor. Wel iets om in het achterhoofd te houden als Telfort "raar" gaat deon.. Wat wordt er onderaan precies bedoelt met Zijn dat linesharingskosten? [quote:6afdf60de6] https://www.adsltotaal.nl/bestellen/aanbod "Voor ADSL via KPN geldt een meerprijs van € 8,- per maand. "[/quote:6afdf60de6]
Link naar reactie
Als je buiten het dekkingsgebied van bbned zit, betaal je extra kosten. Kun je eenvoudig checken bij bbned zelf. Je krijgt ook een indicatie van de afstand tot de centrale. http://pcdb.bbned.nl/ Dit is het gebruikte modem: http://gigaset.com/shc/0,1935,nl_nl_0_126187_rarnrnrnrn,00.html adsl2+, 54g wifi, 4x utp, voip, file/ftp/webserver (met externe schijf), printserver.
Link naar reactie
Ik heb gecheckt en ik zit inderdaad binnen de service. De afstand tot de centrale is 3,3 km, is dat (te) ver? Download tussen 1,3 en 1,4 Mb/s is dat acceptabel? Dan het modem, 'kies een snelheid' staat er linksboven op de pagina vd link. De 54Mbps van het ADSL!Totaal modem steekt wat magertjes af bij de ander genoemde getallen tot wel 300 Mbps. Wel een mooie service die links, bedankt daarvoor!
Link naar reactie
[quote:f67d784a8e="sdk"]Waarschijnlijk is dat een adsl1 modem en geen adsl2 modem dus dan is het antwoord nee (maar ik zie het nut er opnieuw ook niet zo van in:P, nieuwe router is toch niet erg...).[/quote:f67d784a8e] Merci voor je snelle reactie. Dit is een ADSL2 modem maar het gaat me meer om DHCP spoofing zodat mijn achterliggende router het externe IP adres krijgt. Bij mijn weten is dat sowieso niet mogelijk met het meegeleverde Siemens modem.
Link naar reactie
[quote:fd8db7b0c1="andre@home"]Een switch kan niet achter een modem in bridge mode.... je krijgt nl maar 1 IP-nr... Een swith kan alleen een router in NAT mode.[/quote:fd8db7b0c1] het idee is dat je niks gaat doen met een bridge mode;). Gewoon 1 of 2 switches achter je router en klaar is kees. Iprange is altijd wel aan te passen in de router.
Link naar reactie
Dat zal vast wel :lol: . MAar ik dacht dat dit de situatie was... adsl modem (/router)-->router-->pc's waarbij de brigde tussen de 2 routers zit en de pc's gewoon via dhcp van de 2e router werken (met dat gebridgede adres). Dan was mijn voorstel om gewoon de modemrouter te gebruiken en daarachter een switch te plaatsen (voor zo ver de ingebouwde switch niet toerijkend is). Wellicht heb ik het niet goed begrepen? Of wordt die andere router (de achterliggende) gebruikt als wireless acces point ofzo?
Link naar reactie
[quote:f9efbf8910="sdk"]Dat zal vast wel :lol: . MAar ik dacht dat dit de situatie was... adsl modem (/router)-->router-->pc's waarbij de brigde tussen de 2 routers zit en de pc's gewoon via dhcp van de 2e router werken (met dat gebridgede adres). Dan was mijn voorstel om gewoon de modemrouter te gebruiken en daarachter een switch te plaatsen (voor zo ver de ingebouwde switch niet toerijkend is). Wellicht heb ik het niet goed begrepen? Of wordt die andere router (de achterliggende) gebruikt als wireless acces point ofzo?[/quote:f9efbf8910]dan heb je dus 3 routers nog, die 2 die je noemt plus de bridge ertussen... [quote:f9efbf8910]Wellicht heb ik het niet goed begrepen?[/quote:f9efbf8910]je zegt het zelf.. ;)
Link naar reactie
Allen, Kijk eerst eens op bbned.nl of de snelheid wel te halen is. Ik zit zelf op een bbned centrale. Als ik de beschikbaarheid bekijk, kom ik niet verder dan 8 mb waarbij na 5 mb de kleur die de beschikbaarheid aangeeft al minder wordt. Dit sluit ook aan bij de snelhiedsverhoging van xs4all van 4 naar 8 mb. die bij mij om technische reden niet mogelijk was. Als je via de site van adsl totaal! de test doet, wordt zondermeer gezegd dat tot 20 mb mogelijk is. Ik vindt het adverteren met een snelhiedsbelofte tot 20 mb nog steeds een beetje ....(vul zelf maar in)... Hoeveel zijn hier al ingetrapt. vr.gr. Frans
Link naar reactie
  • 1 maand later...
wat een ontzettende kneuzen zijn het eigenlijk. Op 28 jan zullen ze het signaal overnemen. Vanaf de 23e bel ik over modems en andere informatie. Op de 28e komen ze zelf tot de conclusie dat ze nog niets gedaan hebben, omdat er al adsl geleverd wordt! Ja, dat is dus aangegeven: dat signaal moeten ze overnemen van Online.nl waar van het abo inmiddels is opgezegd. Vandaag is dat signaal dus van de kabels, maar van AT heb ik nog geen enkel concrete opmerking of oplossing. Afgezien dan van op de 28e dat het nog wel een weekje of 4 kan duren. "Makkelijk overstappen" staat er op hun website. Nou, het kan van je opvatting afhangen, maar ik versta daaronder, zonder noemenswaardige onderbreking overgaan van provider. Maar wat kun je er aan doen? naar nog een andere provider zal het proces vast niet versnellen, want ze zijn weer wel zo doortrapt dat ze pas iets melden op het moment dat je toch geen kant meer op kan. Doel van AT is kennelijk om je zo lang mogelijk zonder internet te laten zitten. Voor mij scoren ze nu al net zo slecht als Online.nl (en dat is best knap). Enig voordeel van AT: geen dure 0900 helpdesk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...