Ga naar inhoud

SSD plaatsen naast mijn HDD schijf ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn Medion laptop beschikt over een extra ruimte voor een HDD. Nu wil ik hier een SSD schijf in bouwen en daarop windows 8.1 installeren. Wanneer ik dit doe en de boot naar de SSD zet na installatie. Kan ik dan de oude HDD schijf laten zitten met de reeds geinstalleerde sofware ? Zodat ik geen gegevens verlies heb ?
Link naar reactie
Dat doe je door die SSD schijf gewoon als extra harde schijfstation, aan te melden in schijfbeheer, door een letter toe te wijzen bijvoorbeeld, D: schijf, en die te installeren, naast je huidige HDD schijf. ofwel de C: schijf.die je gewoon laat zitten, als hoofdschijf, ook wel master genoemd, schijf waarvan je al reeds opstartte.En die extra SDD schijf wordt dan de slave. De masterschijf is altijd de schijf waarmee de computer opstart, Die schijf wordt over het algemeen aangeduid als C: schijf. Maar meestal wordt door Windows automatisch een (vrije) letter toegewezen aan die SDD schijf zodra je hem aansluit. . Misschien heb je deze instructie nog nodig.....niet?.....oké .........of misschien...toch....wel?..........oké dan....hier..... http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/install-remove-hard-disk-drive#1TC=windows-7
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...