Ga naar inhoud

E-mail snel binnenhalen van netwerk HDD


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn netwerk in de afgelopen tijd aangepast. Alles is stukke vooruit gegaan, nu alleen nog de e-mails goed neerzetten. Hoe is de situatie: Ik heb modem naar router en deze gaat logisch naar de computers. Mijn router heeft echter USB waar ik een Printer en Harde schijf aan vast heb gekoppeld. Helaas is dit USB 1.1 (of 1.0) waardoor de doorvoersnelheid van de HDD een beetje beperkt wordt. Waar ben ik naar op zoek: Een e-mail programma die niet de hele e-mailbestanden in ene keer binnenhaalt maar alleen de koppen zegmaar. Voor school/werk is het bij mij redelijk belangrijk dat ik gewoon ook bij mn oudere mails kan. Hierdoor is zijn mijn e-mail bestanden van Outlook echter de 50 MB ruim overschreden. Het probleem zit hem er dan in dat wanneer ik dit centraal op de HDD aan de router zou opslaan, elke keer wanneer ik Outlook Express zou openen hij die 50+Mb steeds moet opvragen. Ik ben dan dus (theoretisch gezien) ruim 2 minuten bezig om het op te starten. Als ik een e-mail programma heb die alleen de koppen leest zou het me enorm veel schelen aangezien ik sommige mails/bijlages lang niet altijd nodig heb. Wie weet er zo'n programma of oplossing binnen Outlook Express zelf? Bij voorbaat dank, Rainmaker
Link naar reactie
Even een update, Na wat zoek en denkwerk ben ik zelf op een volgende oplossing gekomen. De mails binnenhalen via POP3 (dat is het toch van Xs4all) en dan opslaan op de netwerk HDD om vervolgens die spullen via een IMAP protocol te lezen. Mijn vraag is dan nu: is dat mogelijk. Het systeem van IMAP is in feite het systeem wat ik wil hebben. Nu alleen nog zien uit te vogelen hoe dat moet met een netwerk HDD.
Link naar reactie
Een mailserver is iets wat ik juist [b:e3f898e412]niet[/b:e3f898e412] wil hebben. Ik wil namelijk niet continu een pc aan hebben staan. Ik heb een goede router met daaraan een HDD gekoppeld. Het moet toch op de een of andere manier mogelijk zijn om daar mn e-mails naartoe te zetten en ze vervolgens op een IMAP achtige manier binnen te halen ipv alles elke keer weer opnieuw in Outlook Express te laden.
Link naar reactie
Volgens mij snap jij mn situatie niet helemaal (overigens lijkt me fetchmail wel een goed programma, daar niet van). [code:1:926a1f945f] modem ______ Printer | | router------------ USB | |______ HDD overig netwerk[/code:1:926a1f945f] Dit is mijn situatie. De HDD wordt nu overal gezien als gewone Netwerkschijf. Daarop heb ik Mijn Documenten geplaatst en wil ik mijn e-mail ook op plaatsen. Het probleem is dat wanneer ik Outlook Express gebruik het heel lang duurt voordat hij alles op heeft gehaalt (USB = 1.0). Daarom wil ik dat het e-mail programma (OE of wat dan ook) niet de mails direct allemaal binnenhaalt maar alleen de titels. Dit scheelt namelijk enorm in de laadtijden. De rout./HDD is geen server. Een server wil ik ook helemaal niet hebben. De HDD staat in principe altijd aan en daar wil ik mn mails vandaan kunnen halen. Ik heb alleen een goed mailprogramma nodig. Bij fetchmail moet je namelijk een mailserver draaien, en dat wil ik niet. Ik hoop dat je nog meer ideeën hebt, het zou namelijk super zijn als het werkt (iemand anders mag natuurlijk ook)
Link naar reactie
Als het goed is heb ik de oplossing gevonden: Eudora! Bij toeval deze eigenlijk geprobeerd. Eudora heeft het ook speciaal ingebouwd dat de daadwerkelijke belangrijke instellingen ook centraal opgeslagen kunnen worden. Maw wanneer ik op de ene pc instellingen wijzig dan worden ze ook op de andere gewijzigd. Heel erg handig. Heeft mn moeder geen last dat het overal anders is. De mails ophalen van de HDD gaat snel. Hij haalt idd alleen de Headers op en laad pas later het hele mailtje. Nog geen mail van buitenaf gekregen, maar vanaf mn gmail account naar hartelust kunnen testen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...