Ga naar inhoud

Messenger filetransfer werkt niet meer op LAN


anoniem

Aanbevolen berichten

Dit is echt een van mijn vaagste problemen van de laatste tijd. Ik zit met meerdere mensen achter een Router Ipcop (dit is een linux distributie) Achter deze router hangt een normale hub waarin wij allemaal gepluged zitten. Het vreemde is dat ik gewoon filetransfer met MSN messenger naar buiten kan doen ( Dit heb ik met een plugin Mms_masq.io voorelkaar gekregen) maar intern kan ik geen files via msn sturen. Alle overige communicatie werkt prima ook het sturen van bestanden via TCP/IP. Aangezien het erg handig is als je via msn ff snel wat stuurt zou ik dit probleem graag willen oplossen. Ik neem aan dat onze communicatie onderling niet via de router lopen?? maar gewoon via de hub. Om toch het eerste uit te sluiten heb ik alle poorten van MSN messenger gefowared resp (6891 tot/met 6900) Dit help helaas helemaal niks.. overige info: 1. computers beiden Windows XP 2. Messenger 5.0 3. GEEN Firewalls 4. Verder werkt alle communicatie prima.. alleen filetranfer dus.. Tja.. wie weet wat er aan de hand is ? alvast Bedankt.. Gert-Jan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...